تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

استاندار ایلام: داده های جمعیتی از مهم ترین نیازهای برنامه ریزی مدیریتی است

استاندار ایلام: داده های جمعیتی از مهم ترین نیازهای برنامه ریزی مدیریتی است
ایلام - استاندار ایلام وجود داده های جمعیتی را از مهم ترین نیازهای برنامه ریزی در سطح جوامع عنوان کرد و بر استخراج دقیق این داده ها تاکید کرد.

حسن بهرام نیا روز دوشنبه در نشست وقایع حیاتی اظهار داشت: برای هر گونه برنامه ریزی از کوچکترین واحد از جمله خانواده تا شهرهای بزرگ یکی از الزامات مدیران و برنامه ریزان داشتن داده های جمعیتی است.

وی افزود: یکی از مولفه های برنامه ریزی داده های جمعیتی است و بهترین مرجع برای برنامه ریزی برای جامعه و استان داده های جمعیتی و وقایع حیاتی ثبت احوال است.

استاندار ایلام یادآور شد: باید اهتمام و عنایت ویژه ای به آمارهای ثبت احوال صورت بگیرد، چراکه این آماری که اشاره شد، می‌تواند این تحلیل را در پی داشته باشد که جمعیت ما به سمت پیری حرکت می کند.

بهرام نیا اضافه کرد: استان ایلام با ۳،۵ درصد کاهش موالید نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبروست و ادامه این شرایط جمعیت را به سمت پیری سوق می دهد، باید به سمت و سوی جوان سازی جمعیت حرکت کنیم و در قالب سیاست های انگیزشی از جمله ارایه تسهیلات فرزندآوری مردم را به سمت افزایش جمعیت خانوارها ترغیب کنیم.

استاندار ایلام گفت: هم اکنون کشورهای اروپایی با معضل کاهش موالید روبرو هستند و با ارایه امتیازات به سایر ملیت ها می خواهند جمعیت خود را افزایش و ضمن مقابله با پیری نیروی کار لازم را جذب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تسریع در روند صدور کارت های ملی هوشمند تاکید کرد و یادآور شد: صدور کارت هوشمند برای افرادی که هنوز برای ثبت نام مراجعه نکرده اند از طریق صدا و سیما و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی شود چرا که افراد فاقد کارت ملی هوشمند از هر گونه خدمات دولتی محروم می شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.