تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

استاندار:

مستند فاخر دفاع مقدس در ایلام ساخته می شود

مستند فاخر دفاع مقدس در ایلام ساخته می شود
،

 

ایلام – استاندار ایلام با بیان اینکه تولید محتوا دفاع مقدس نظیر مستند، فیلم تاکنون در این استان مغفول مانده است، گفت: مستندهایی در خصوص نقش مردم ایلام در این دوران ساخته می شود.

محمد نوذری روز سه شنبه در هشتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: تولید سریال و مستند در خصوص نقش ایلام در دفاع مقدس علاوه بر پخش در شبکه استانی در شبکه ملی نیز بازپخش شود تا شجاعت و فداکاری این مردم در سراسر کشور و جهان دیده شود.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس ایلام باید در سراسر کشور و جهان شناخته شود که در این راستا نیز باید تمامی دستگاه های اجرایی استان پای کار باشند.

نوذری ابراز امیدواری کرد: درصورت حضور هر کارگردان و تهیه کننده برای ساخت فیلم، سریال و مستند دفاع مقدس استان در بحث لجستیک و خدمات بیشترین همکاری را خواهیم داشت و از ظرفیت صنایع نفت و پتروشیمی استان در راستای مسوولیت پذیری اجتماعی نیز استفاده می کنیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه برای تمامی طرح پژوهشی فاخر دفاع مقدس ایلام از اعتبارات حوزه اجتماعی استفاده خواهیم کرد، گفت: در برخی موارد یک پایانه نامه دکترا در حوزه دفاع مقدس بهترین بازخورد را دارد.

وی در ادامه از عدم توجه رسانه ملی به دفاع مقدس ایلام انتقاد کرد و یادآور شد: تولید مستند، سریال و فیلم سینمایی یک مطالبه جدی مردم استان از رییس رسانه ملی است که امیدواریم در اسرع وقت شاهد تولیدات فاخر و ارزشمند در این استان باشیم.

نوذری در بخشی دیگری از سخنان خود به ضرورت ساخت مساجد در مناطقی از شهر ایلام اشاره کرد و گفت: چنانچه زمینی در تملک دولت با سازمانی است باید روند اداری آن انجام شود که مسجد در آن مکان احداث شود که در این راستا اداره راه و شهرسازی و شهرداری باید اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

استاندار ایلام تصریح کرد: اداره اوقاف با دفتر فنی و شهردارای باید مناطقی از شهر که نیاز به احداث مسجد است را شناسایی و در این راستا اداره راه و شهرسازی نسبت به واگذاری زمین اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: در بحث ساخت مسجد اعتباراتی از محل بند ت تبصره ۲۰ در مرکز استان و شهرستان ها در سالجاری تخصیص داده شده که فرمانداران نسبت به این مهم باید دقت نظر داشته باشند.

وی در بخش سوم سخنان خود با اشاره حضور پرشور مردم ایلام در انتخابات، با قدردانی از تمامی اعضای شورای فرهنگ عمومی، رسانه ها برای اهتمام در بحث مشارکت سیاسی استان، گفت: برگزاری انتخابات خوشبختانه در فضای آرام، سالم و با حضور پرشور مردم برگزار شد که ماحصل آن کسب رتبه سومی ایلام از نظر مشارکت سیاسی در انتخابات بود.

به گزارش ایرنا، مقرر شد نشست بعدی شورای فرهنگ عمومی با حضور نماینده شرکت سیما فیلم و بحث در خصوص تولید فیلم و سریال فاخر دفاع مقدس برگزار شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.