تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

خطیبان نماز جمعه:

فسادستیزی، روحیه انقلابی و مردمی ویژگی های رییسی و اژه ای است

فسادستیزی، روحیه انقلابی و مردمی ویژگی های رییسی و اژه ای است
،

 

استانها- خطیبان نماز جمعه، فساد ستیزی، کارآمدی و روحیه انقلابی و مردمی را از جمله ویژگی های رییس جمهوری منتخب مردم و رییس جدید قوه قضاییه دانستند و تاکید کردند که رفع مشکلات معیشتی جامعه و خشکاندن ریشه فساد در کشور اولویت روسای جدید قوه مجریه و قضاییه است.

امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در جمع نمازگزاران و همچنین در برخی از شهرها بصورت مجازی ایراد شد با تاکید براینکه فراجناحی و مستقل بودن رییس ‌جمهوری منتخب در دیدارها و دعوت از همه جناح ها به اثبات رسیده و نوید شکل‌گیری کابینه و تیم اجرایی کارآمد، جوان، انقلابی و ورای زد و بندهای سیاسی را می‌دهد، در سخنانی از رییس جدید قوه قضاییه نیز خواستند با جذب قضات و نیروهای توانمند در قوه قضاییه بسترساز رفع مشکلات قضایی مردم شده و بالندگی قوه قضاییه را رقم بزند.

خطیبان نماز جمعه با تبریک به حجت الاسلام محسنی اژه ای به ریاست قوه قضاییه و تاکید براینکه انتخاب اژه ای خواب مفسدان را آشفته تر کرد، اظهار کردند: بدون تردید حجت الاسلام اژه ای، با فصل الخطاب قرار دادن سیاست های کلی و فرامین مقام معظم رهبری و توجه به مطالبه مردم به عدالت طلبی در قوه قضاییه ادامه خواهد داد و نه تنها رضایت مردم را افزایش می دهد، بلکه رشد و اقتدار قوه قضاییه را موجب خواهد شد.

امامان جمعه در بخش های دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به سالروز شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط آمریکا ، تاکید کردند: تیره ماه سال ۶۷ در حافظه تاریخی ایران و جهان ، یادآور یک حادثه تلخ و دردناک و جنایتی بزرگ است که خوی وحشیگری و چهره و ماهیت واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر را پدیدار ساخته است.

۱۲ تیر ماه سال ۱۳۶۷ آمریکای جنایتکار با مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رساندن ۲۹۰ سرنشین بی دفاع و بی گناه، فاجعه ای عظیم، هولناک و فراموش ناشدنی را رقم زد.

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های مراکز استانی را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: برخورد جدی با مفسدان ، زمین خواران و متخلفان مطالبه جدی مردم از مسوولان قضایی است.

وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد باید بدون ملاحظه و تبعیض بود، انتصاب حجت الاسلام محسنی اژه ای به سمت ریاست قوه قضاییه را تبریک گفت و افزود: سازش‌ناپذیری با مفسدان و مبارزه با رانت خواران از جمله ویژگی بارز ایشان است.
وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تجربه طولانی خدمت در سنگر برقراری عدل و کارنامه‌ درخشان در مبارزه‌ قاطعانه با فساد دارد، اظهار داشت، این امر موجب دلگرمی و امید دوستداران انقلاب نسبت به آینده دستگاه قضایی و نگرانی مفسدان در جامعه خواهد شد.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: رییس جدید قوه قضائیه در برخورد با مفسدین داخل حکومت، قوه قضائیه، قوه مجریه و دستگاه‌های دیگر برخورد سخت‌تر و شدیدتری خواهد داشت .
آیت الله عابدینی با تاکید بر اینکه نخستین اقدام مبارزه با فساد در دستگاه قضایی است، گفت: کوتاه کردن دست مدیران و مسوولانی که دست طمع به بیت المال دارند دومین اقدام است که با دولت هماهنگ کوتاه خواهد شد.
وی ضمن تقدیر از اقدامات آیت الله رئیسی در قوه قضائیه افزود: طی چند سال اخیر، قاطعیت دستگاه قضایی در مقابله با مفسدان و رانتخواران، امیدهایی در دل مردم زنده کرده که امیدواریم این راه تداوم داشته باشد.
آیت الله عابدینی بابیان اینکه اقدامات اخیر قوه قضاییه سبب خرسندی و رضایت مردم از دستگاه قضایی شد،افزود: مردم انقلابی همچنان انتظار دارند این نوع برخورد با دیگر سرشاخه‌های مفاسد اقتصادی ادامه داشته باشد، و این امر موجب امید مردم و مأیوس شدن مفسدان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مدیرانی که درحال حاضر سرکار هستند و مدیرانی که طی ماه‌های آتی خواهند آمد باید توجه داشته باشند که حل مشکلات مردم مهمترین وظیفه آنهاست.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه باید رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم در شرایط کنونی مدنظر قرار گیرد افزود: مسئولان باید دعواهای سیاسی را کنار بگذارند و به حل مشکلات جامعه کمک کنند تا بتوان نشاط سیاسی و حضور اجتماعی و سیاسی مردم را در آینده افزایش داد.

وی ادامه داد: امسال سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده و انتخابات نیز تمام شد و اکنون باید مردم و مسئولان به فکر تحقق شعار سال باشند و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی، امید و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان به ۱۲ تیر سالروز حمله ددمنشانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران و شهادت بیش از ۲۹۰ نفر اشاره کرد و اظهار داشت: وقیحانه ترین حرکت در این جنایت این است که رییس جمهوری آمریکا به افسر ناو مدال می دهد که‌ در واقع مدال آدم‌کشی و کودک کشی است.

امام جمعه بجنورد گفت: مقاومت تنها راه برون رفت از مشکلات و ایستادگی در برابر استکبار است و باید جوانان در صف اول مقاومت قرار گیرند.

حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: مقاومت در تلاش و کوشش و خنثی کردن تحریم ها خلاصه می شود و باید در این راه برنامه ریزی کنیم و از ابزارهای مقاومت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: جوانان فعال و خلاق ابزاری مهم در راه مقاومت در برابر استکبار هستند و باید کاری کینم تا این قشر تاثیرگذار به ما اعتماد کنند، چرا که این جوانان قدرت هسته ای را در کشور ایجاد و اکنون در حوزه بهداشت، واکسن ایرانی کرونا را تولید کردند.

خطیب جمعه بجنورد ادامه داد: این یک افتخار محسوب می شود که جوانان ما براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با رویکرد خود اتکایی داخلی موفق به تولید واکسن کرونا شدند و معظم له نیز با اعتقاد به جوانان همراه با مردم و به نوبت سنی این واکسن را تزریق کردند.

وی بیان کرد: نباید دست در روی دست قرار دهیم و نظاره گر توطئه دشمنان باشیم، همه ملت به خصوص جوانان باید در اندیشه توسعه ، با تحریم ها مقابله کنند و لازمه این‌کار نیز مقاومت و ایستادگی است.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه مسئولان کشور برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کنند گفت: مدیران رفع مشکلات معیشتی مردم را باید در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

حجت الاسلام حسن طاهری افزود: برای غلبه بر مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان باید همه مسئولان در کنار هم با برنامه‌ریزی مدون وظایف قانونی خود را تا حصول نتیجه انجام دهند.

امام جمعه موقت مهاباد با اشاره به شیوع دوباره بیماری کووید ۱۹ در برخی از مناطق کشور گفت: شهروندان باید نسبت به هشدار موج پنجم کرونا آگاه بوده و در رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

ماموستا سلیمان رشیدی با اشاره به سالروز شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط آمریکا گفت: ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ در حافظه تاریخی ملل جهان، یادآور یک حادثه تلخ و دردناک و جنایتی بزرگ است که خوی وحشیگری و چهره و ماهیت واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر را پدیدار ساخت.

سلیمان رشیدی اضافه کرد: آمریکای جنایتکار با مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رساندن ۲۹۰ سرنشین بی دفاع و بی گناه، فاجعه ای عظیم، هولناک و فراموش ناشدنی را رقم زد و نشان داد هیچ وقت دوست مسلمانان و حقوق بشر نبوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ” احمدرضا شاهرخی” نماینده ولی فقیه در لرستان نیز به ۱۲ تیرماه روز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا با این حرکات ادای حقوق بشر خود را در جهان به یک ادعای دروغین تبدیل کرده است.

وی افزود: امروز آمریکا در عرصه داخلی و خارجی خود کارنامه ننگین و سیاهی دارد که در یک روز ۲۲۰ هزار نفر در جنگ جهانی از ژاپن را کشت و همچنین یک میلیون نفر از مردم ویتنام را به قتل رساند.

امام جمعه خرم آباد گفت: آمریکا نسبت به ایران اسلامی با حمایت از منافقین و فتنه گران، ترور دانشمندان هسته ای و شهادت حاج قاسم سلیمانی چهره ای منفور ای را از خود به یادگار گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: وجود ۱۷ هزار شهید ترور در جای جای ایران اسلامی نشانه ای از مظلومیت ملت ایران بوده و ددمنشی دشمنان این مرز و بوم را به دنیا نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین الملل، با شعارهای فریبنده سعی دارند جلوه خشن خود را موجه نشان دهند ولی مردم دنیا باید با وجدان خود در مقابل آنان ظاهر شوند.

وی اضافه کرد: مردم دنیا به ویژه ایران اسلامی باید با بصیرت و توجه به پیشینه کار دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تامل کرده و به ظاهر فریبنده دشمنان توجهی نداشته باشند.

وی واقعه شوم ۱۲ تیرماه، سالروز حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی را یادآور شد و بیان کرد: این امر نیز یکی از نشانه های مهم خباثت آمریکایی ها و خشم آنان از پیروزی های مستمر ایران اسلامی در عرصه های مختلف بود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن تلاش می کند از همه راه ها به مرزهای فکری و اخلاقی ورود و مردم را از اسلام دور کند.

حجت السلام سید مجتبی میردامادی، افزود: دشمن با برنامه ریزی به مرزهای عفت، عزت، اخلاق، ارزش ها و اعتقاد و توجه به خدا نفوذ کرده، در حالی که تقوای الهی رمز پیروزی بر قوی ترین دشمنان است.

امام جمعه موقت اصفهان به انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: توطئه های مختلفی برنامه ریزی شده بود تا در کنار شرایط کرونایی انتخابات این دوره را با شکست و کاهش مشارکت مواجه شود.

وی با بیان اینکه برخی حقوق و درآمدشان از فشار آوردن بر مردم است، افزود: در این دوره انتخابات عده ای تلاش کردند بخشی از مردم بدنبال اعتراض به تورم،گرانی و مشکلات معیشتی در انتخابات شرکت نکنند که البته بی تاثیر هم نبود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در این میان، تهدید دشمنان از جمله آمریکا،انگلیس و فرانسه با هدف کاهش رغبت مردم ایران و مشارکت حداقلی در انتخابات بود.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به سالروز هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران از سوی ناو آمریکایی و شهادت ۲۹۰ سرنشین آن بر فراز آب‌های خلیج فارس، گفت: دشمنی‌های آمریکا نباید از حافظه تاریخی کشور پاک شود.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی افزود: آمریکا قابل اعتماد نیست و می‌طلبد جنایاتی که در طول سال‌های گذشته علیه ایران و سایر ملت‌های جهان مرتکب شده را بازگو کرد تا نسل‌های جوان نیز نسبت به آن آگاه باشند.

وی ادامه داد: از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ گرفته تا هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و تحریم‌های اخیر کشور گوشه‌ای از جنایات آمریکا است، تا بدانیم که زبان سیاست آمریکا همین است و نباید به آن به چشم یک دوست نگاه کنیم.

وی در ادامه با تبریک به رییس‌جمهوری منتخب، مسئولیت وی در برابر اعتماد مردم را سنگین و مهم دانست و گفت: بار دیگر ملت بزرگ ایران به روحانیت و یک نفر از نیروهای انقلابی اعتماد کرد و وظیفه مهمی را برعهده انقلابیون و روحانیت و شخص رییس جمهوری و کابینه وی قرار داد.

فاطمی تصریح کرد: ملت ایران از امتحان سختی سربلند بیرون آمد و اکنون نوبت منتخب مردم است تا دغدغه‌ها و مشکلات آنها را برطرف و موجب خوشحالی آنها شود.

امام جمعه موقت شهرکرد همچنین انتصاب حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه را تبریک گفت و افزود: با توجه به عظمت و اقتداری که قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، ریاست این قوه می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در مناسبات کشور ایفا کند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰، گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات تجلی عزت ملی بود و اقتدار ملی را به رخ جهانیان کشید.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر عبدوس ابراز داشت: در دوران شیوع کرونا، ۱۸۰ انتخابات در جهان برگزار شد و همه کارشناسان اذعان داشتند حضور مردم به دلیل شیوع کرونا در تمام کشورها کم‌رنگ بود ولی در ایران مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با شرکت پرشور در انتخابات حماسه خلق کردند.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به عملکرد مطلوب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در قوه قضائیه، تصریح کرد: عملکرد مطلوب در قوه قضائیه اعتماد مردم را تقویت کرد و باید این مشی تداوم یابد.
وی خاطرنشان کرد: رقیب‌های رئیس جمهوری منتخب در رخدادی نادر با حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی دیدار کردند و این نشان از منش و رضایت آحاد جامعه از روی کارآمدن وی است.
امام جمعه سمنان گفت: نوید آینده درخشان و تحول بنیادی از وعده‌های حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی است که امید است با این رویکرد شاهد بهبود شرایط باشیم.
عبدوس اظهار داشت: رویکرد رئیس جمهوری منتخب امید بخش جامعه است، چرا که گفته است آحاد جامعه مشکلات خود را به صورت صریح اعلام کنند تا برای رفع مشکلات اقدامات اساسی انجام شود.
امام جمعه موقت سمنان بیان کرد: تحریم برداشته نمی‌شود و دشمنان همواره بدخواه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به دنبال تثبیت فشار حداکثری به کشور هستند و راه حل مشکلات توجه به ظرفیت داخلی و مدیریت درون است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به جنایت های جبهه استکبار در منطقه گفت: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با شلیک ۲ موشک متعلق به نیروی دریایی در ۱۲ تیر سال ۶۷ که تمامی مسافران شهید شدند، نقض آشکار حقوق بشر آمریکایی بود.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: آمریکایی ها که همواره در دنیا خود را حامی حقوق بشر می دانند، سال ۶۷ این اقدام آنان منجر به فوت ۲۶۸ نفر زن و مرد، جوان و کودک شد که این عمل مصداق بارز نقض حقوق بشر و وحشی گری آنان بود.

وی افزود: کارگزاران آمریکایی با سرنگونی این هواپیمای مسافربری قصد داشتند ایران را مجبور به عقب نشینی کنند، اما این اقدام آنان نه تنها خللی در اهتمام مردم ایران برای پیشرفت در تمامی ابعاد ایجاد نکرد، بلکه موجب افزایش نفرت مردم برای همیشه از جبهه استکبار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.