تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

کارگاه تولید گیاهان دارویی دره شهر به بهره برداری رسید

کارگاه تولید گیاهان دارویی دره شهر به بهره برداری رسید
؛

 

ایلام – کارگاه تولید و فرآوری گیاهان دارویی روستای گل زرد شهرستان دره شهر با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام و فرماندار دره شهر به بهره برداری رسید.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از این کارگاه اظهار داشت: با همکاری یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه و اهالی روستای گل زرد شهرستان دره شهر کار این پروژه از چند سال پیش آغاز شد که امروز به بار نشست.

اصغر نورالله‌زاده افزود: با توجه با ظرفیت بالای استان ایلام در تولید گیاهان دارویی این طرح در بهترین مکان به بهره برداری رسید که حدود ۵۰ نفر نیز تاکنون اشتغالزایی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: محصولات تولیدی این کارگاه در فضای رقابتی جایگزین نسکافه، نوشابه و سایر نوشیدنی خواهد شد که با تلاش همکاران در آینده نزدیک شاهد فازهای توسعه این مجموعه خواهیم بود.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید گفت: افتتاح چنین پروژه‌ هایی در مناطق روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال و توانمندسازی روستاییان، رونق اقتصادی استان را نیز به دنبال خواهد داشت.

نورالله زاده تاکید کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال برای این طرح با مشارکت بنیاد برکت هزینه شده و برای این کارگاه گیاهان دارویی یک هزار هکتار سطح زیرکشت نیاز است که درصدد هستیم در این راستا توافقی با جهاد کشاورزی استان منعقد شود.

وی بیان کرد: این کارگاه دارای مساحت ۱۴ هزار متر مربع ، شامل پنج سوله به مساحت سه هزار متر مربع و ۶ گلخانه به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع است

وی پیش بینی کرد با بازاریابی مسنجم و توسعه شاهد اشتغالزایی بیش از ۳۰۰ نفر در این طرح باشیم و برخی از مشکلات حوزه روستاهای این شهرستان برطرف شود.

به گزارش ایرنا، شرکت در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیدار با استاندار ایلام، افتتاح طرح مشارکتی کشت و فرآوری گیاهان دارویی شهرستان دره شهر روستای گل زرد، افتتاح صندوق شهرستان بدره، افتتاح نمادین ۱۲۰۰ طرح (موضوع تفاهنامه صندوق کارآفرینی امید با بنیاد برکت) و حضور در گفت و گو زنده ویژه خبری صداوسیمای مرکز ایلام، از مهم ترین برنامه های سفر یک روزه نوراله زاده به استان ایلام است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.