تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

مدیرکل محیط زیست ایلام:

انتقال آب از رودخانه چرداول به شالیزارها برای آبزیان مشکل زا شده است

انتقال آب از رودخانه چرداول به شالیزارها برای آبزیان مشکل زا شده است
،

 

ایلام – مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: برنجکاران مناطق چرداول با ایجاد انشعابات انتقال آب به داخل شالیزارهای برنج باعث آسیب زدن به آبزیان رودخانه جاری در این شهرستان شده اند.

غلامرضا ابدالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برنجکاران این منطقه برای تامین آب مورد نیاز شالیزارهای خود از روان آبهای این شهرستان به سمت اراضی زراعی خود استفاده کرده اند.

وی افزود: همین امر باعث شد تا حیات موجودات آبزی از جمله ماهیان این رودخانه ها به خطر بیفتند و این آبزیان در چاله های طول مسیر کانال های حفر شده گیر کنند.

ابدالی یادآور شد: نیروهای حفاظت محیط زیست با کمک مردم محلی و انجمن های مردم نهاد زیست محیطی این آبزیان افتاده در چاله های آب را به مناطق دیگر شهرستان از جمله تنگه قیر منتقل می کنند.

وی اضافه کرد: حفاظت محیط زیست مراتب اعتراض خود را به سازمان جهاد کشاورزی و شرکت امور آب در این خصوص اعلام کرده است چرا که با وجود ممنوعیت کشت برنج اما کشاورزان برخی مناطق استان ایلام همچنان به کشت برنج ادامه می دهند.

وی ادامه داد: کشاورزان در سال های کم بارش از آب رودخانه ها و روان آب ها برای آبیاری اراضی زراعی و باغی خود استفاده می کنند که این اقدام موجب بروز مشکلات زیست محیطی برای حیات آبزیان و سایر جانداران وابسته به این زیستگاه های آبی می شود.

۱۴۳ هزار هکتار از اراضی طبیعی استان ایلام را مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست تشکیل داده است.

۱۵ رودخانه دائمی در استان ایلام جریان دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.