تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

دومین پویانمایی کانون پرورش فکری ایلام تولید شد

دومین پویانمایی کانون پرورش فکری ایلام تولید شد
؛

 

ایلام – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: دومین پویانمایی حرفه ای کانون ایلام با نام نقاب گلی توسط مرکز آفرینش های هنری معاونت فرهنگی کانون استان ایلام تولید شد.

مهدی جمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این انیمیشن پس از پویانمایی ” یخی که عاشق خورشید شد ” دومین تولید حرفه ای استان در حوزه تولید پویانمایی به شمار می آید که در استودیو انیمیشن کانون ساخته شده است.

وی افزود: در ساخت این پویانمایی که تولید آن اسفندماه گذشته کلید خورد، مربیان و هنرمندان حرفه ای آشنا با خلق انیمشن مشارکت و موضوع این پویانمایی به مساله ویروس کرونا و اهمیت استفاده از ماسک برای مقابله با ویروس می پردازد.

به گفته جمالی انیمیشن نقاب گِلی به نویسندگی مصطفی کولیوندی، کارگردانی امیر رشیدی‌فرد، انیماتوری‌ مهتاب مبارکی، مریم علی بیگی و وحیده نیازی فرد و تهیه کنندگی‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تهیه شده است.

وی با بیان اینکه این انیمیشن با موضوع شیوع ویروس و مشکلات آن از ابتدا تا به امروز می پردازد، اضافه کرد: با توجه به محتوای خاص این پویانمایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام آماده تعامل و همکاری با دستگاه های ذیربط چون استانداری و دانشگاه علوم پزشکی برای نشر گسترده این انیمیشن آموزشی است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام تکیه بر تولید محتوا و راه اندازی استودیو انیمیشن برای تولید پویانمایی های حرفه ای بوده که با وجود این استودیو شرایط برای تولید آثار حرفه ای در فعالیت های هنری کانون استان فراهم شده است.

جمالی تاکید کرد: تمام علاقمندان به حوزه تولید پویانمایی در صورت داشتن یک سناریوی متناسب با اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می توانند برای مشارکت در تولید انیمیشن های بعدی با کانون همکاری و تولید پویانمایی فاخر فقط مختص به مربیان و اعضای کودک و نوجوان کانون نیست و همه صاحبان ایده و قلم می توانند در این حوزه با کانون همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، موضوع پویانمایی نقاب گلی در مورد یک سفالگر است که با دستان آلوده به ویروس کرونا در حال ورز دادن گِل بر روی میز سفالگری و ساختن کوزه سفالی است.

کوزه سفالی تقریبا آماده شده و سفالگر در حال کشیدن تصویر انسانی روی آن است و می‌خواهد که با چرخش کوزه روی چرخ سفال، تصویر انسانی در حال قدم زدن و دویدن را نشان دهد که بر ظرف سفالین کشیده شده است و سفالگر بار اول شکل انسان را کامل و کوزه را می چرخاند تا بعد از چرخیدن، حرکت راه رفتن را نشان دهد اما هنگام چرخش مجدد تصویر انسان در پایان سرفه می کند و به زمین می خورد و می میرد.

سفالگر نقش انسان روی کوزه را بررسی می کند و برای کاراکترش شال و کلاه می کشد اما باز هم کاراکتر پس از چند قدم، سرفه کنان افتاده و می میرد و سفالگر بار دیگر برای کاراکترش یک کاپشن می کشد اما باز هم کاراکتر سرفه کرده و می میرد و سپس بار بعد در بالای سرش چتر می کشد اما اینبار هم با چرخش کوزه می بینیم که کاراکتر روی زمین افتاده و می میرد.

در نهایت کوزه گر کاراکتر کشیده شده بر روی کوزه سفالی را بررسی می کند و بعد از اندکی تفکر یک ماسک را روی صورت خود می‌زند و به ادامه کار می پردازد.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام با ۲۲ مرکز فرهنگی ،هنری در سراسر استان به صورت ثابت، سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی ، هنری و آموزشی ارائه می دهد.

در بیش از یک سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت های ۶۴ گانه کانون به صورت مجازی انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز با فعالیت فرهنگی ، ادبی، هنری در شیفت صبح و عصر در فضای مجازی kpf به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.

همچنین بیش از هشت انجمن مجازی و ۱۰۹ کارگاه مجازی با فعالیت های ۶۴ گانه نیز با دعوت از چهره های فرهنگی، ادبی و هنری کشوری و استانی، چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند و فعالیت های مجازی نسبت به فعالیت حضوری زمان بیشتری از مربیان کانون می گیرد و هماهنگی و اجرا و حساسیت ویژه آن با سختی بیشتری همراه است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.