تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۵۵

لطیفی:

مجیدی یک جام به خود و هواداران بدهکار است

مجیدی یک جام به خود و هواداران بدهکار است
تهران- شهرآورد جام حذفی نقشی متفاوت برای مربیان دو تیم دارد. گرچه این مسابقه برای فرهاد مجیدی «فرصت» محسوب می‌شود اما ممکن است برای یحیی گل‌محمدی «تهدید» باشد! در این بازی باید یک تیم برنده شود و همین امر می‌تواند هیجان آن را دوچندان کند.

 

همه تحرکات چند روز اخیر این دو باشگاه نشان می‌دهد که آن‌ها این حساسیت را پذیرفته‌اند و می‌دانند که چه بازی سرنوشت‌سازی در پیش دارند. با این همه به‌ نظر می‌رسد بیش از پرسپولیس و گل‌محمدی این استقلال و مجیدی هستند که نیاز به برتری در این مسابقه را دارند.

نه این‌که پرسپولیس و گل‌محمدی به فکر پیروزی در این بازی نیستند، آن‌ها در آستانه پنجمین قهرمانی در لیگ برتر قرار دارند و آخرین شهرآورد را نیز برده‌اند، بلکه موقعیت استقلال و فرهاد مجیدی نسبت به آن‌ها خطرناک‌تر است.

استقلال آخرین بار در سال ۱۳۹۲ فاتح لیگ برتر شده و آخرین بار در سال ۱۳۹۷ جام حذفی را فتح کرده است از این رو هواداران استقلال به‌دلیل وعده‌ای که مجیدی به آن‌ها داده جام می‌خواهند. استقلالی‌ها در لیگ برتر تنها به‌ عنوان دومی یا سومی خواهند رسید و فقط جام حذفی است که آن‌ها باید با عبور از سد پرسپولیس به آن دست یابند و پس از ۳ سال صاحب جام شوند.

فصل پیش هم استقلال با اشتباه مجیدی که در بدترین زمان ممکن تیم را رها کرد، قهرمانی جام حذفی را به تراکتور داد و اکنون سرمربی استقلال به هواداران این تیم یک جام بدهکار است و این بازی یک ماجراجویی تمام‌عیار برای مجیدی محسوب می‌شود.

علی لطیفی مهاجم اسبق استقلال درباره بازی امروز استقلال و پرسپولیس و حواشی آن به ایرناپلاس گفت: «همه از اهمیت این بازی خبر دارند و برای هر دو تیم هیجان‌انگیز، حساس و مهم است اما یک موضوع بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنم؛ این شهرآورد از جهاتی برای استقلال بسیار مهم‌تر از پرسپولیس است.

با توجه به شرایط جدول، استقلال عملاً قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده و بعید است در این چند هفته پایانی عقب ماندگی خود را جبران کند. مدت‌هاست دستش از جام کوتاه مانده و هواداران به شدت منتظر یک جام هستند.

این موضوع را بازیکنان و کادر فنی استقلال کاملاً درک می‌کنند و به خوبی می‌دانند توقع از آن‌ها زیاد است. با توجه به اتفاقاتی که در استقلال وجود دارد؛ مثل بحث مدیریتی و اختلافاتی که بین مدیرعامل و سرمربی است و بسیاری از مسائل دیگر، باعث شده تا این دیدار برای همه استقلالی‌ها به ویژه برای فرهاد مجیدی بسیار مهم باشد.

مجیدی هم می‌داند با شکست در این بازی هم موقعیتش در استقلال متزلزل شود و هم قولی که به هواداران داده بود که یک جام به آن‌ها هدیه خواهد داد عملی نشود.

حتی احتمال دارد که در پایان فصل جای خود را به یک مربی دیگر بدهد. البته همه این موارد در صورتی رقم خواهد خورد که نتواند به قول خود عمل کند.»

وی افزود: «در آن طرف، پرسپولیسی‌ها شرایط‌شان از نظر روانی بهتر از استقلالی‌ها بوده و چند سالی است که قهرمان لیگ برتر می‌شوند دو بار تجربه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارند و جایگاه گل‌محمدی هم محکم است.

پرسپولیس نوع فوتبالی هم که ارائه می‌دهد اقتصادی‌تر از استقلال است؛ اگر دقت کنید پرسپولیس در بسیاری از بازی‌های خود یک بر صفر و نهایت ۲ بر صفر به برتری می‌رسد و از آن پرسپولیسی که ما در سال‌های گذشته بازی‌هایش را می‌دیدیم که با ۳ یا ۴ گل حریفان خود را مغلوب می‌کرد فاصله گرفته اما آن شخصیتی که در فوتبال ایران پیدا کرده باعث شده کمک کند حتی در روز بد خود هم بازی‌ را با پیروزی پشت سر بگذارد.»

همبازی اسبق مجیدی ادامه داد: «مجیدی بیش از همه به این بُرد نیاز دارد. چون بیشترین فشار روی اوست. در فصل گذشته، خود او یکی از مقصران اصلی باخت فینال جام حذفی بود؛ آن هم به‌دلیل اختلافی که با آقای سعادتمند مدیرعامل وقت باشگاه پیدا کرد و بدترین زمان را برای درگیری انتخاب کرد؛ حتی در فینال هم کاملاً مشخص بود که این درگیری روی بازیکن‌ها تاثیر منفی گذاشته بود و در نیمه اول استقلال کاملاً سردرگم بازی کرد و ۳ گل خورد که در تاریخ باشگاه استقلال حداقل در فینال‌ها چنین چیزی را ما ندیده بودیم. دلیل آن هم بی‌تجربگی محض مجیدی بود. البته حق با او بود اما باید خویشتن‌داری می‌کرد و بعد از فینال و کسب جام، اختلاف‌های خود را حل می‌کرد و حتی استعفاء می‌داد. به همین دلیل مجیدی هم به خود و به هواداران یک جام بدهکار است.

لطیفی گفت: «در دوره ما به دلایل مختلف فوتبال محبوب‌تر و هیجانی‌تر بود، علاقه‌مندی به فوتبال زیاد بود، فوتبال در خانواده‌ها بود و بدون تعارف می‌گویم به دلایلی مختلف در حال حاضر آن شرایط وجود ندارد؛ با وجود این‌که فوتبال حرفه‌ای‌تر شده و از نظر قرارداد، به سود مربی‌ها و بازیکن‌ها شده که حق‌شان هم هست و بحثی در آن وجود ندارد.

این حساسیت‌ها در دوره ما هم بود؛ فشار روی بازیکن‌ها، مربی‌ها و حتی مدیران دو باشگاه بوده و این فشار از سوی هوادارهاست. وقتی شاهد شهرآوردهای زشت می‌شوید دلیل اصلی آن فشاری است که از سوی هواداران می‌آید و این امر باعث می‌شود مربی‌ها و بازیکن‌ها پیش از بردن، به فکر نباختن باشند.

آن‌ها محتاط بازی می‌کنند و در نتیجه شما بازی خوبی را از دو تیم نخواهید دید. ما زمانی می‌توانیم بگوییم فوتبال ما رشد می‌کند که به لحاظ فرهنگی هواداران‌مان هم این رشد را داشته باشند. ما بهترین هوادارها را داریم و هواداران ما عزیزند، اما واقعیت امر اینکه در این یک مورد هواداران ما خیلی عقب هستند.

شما نگاه کنید، حساسیتی که در دیدار بارسلونا و رئال مادرید وجود دارد به مراتب بیشتر از بازی استقلال و پرسپولیس است؛ در آن مسایقه یک تیم به تیم دیگر ۵ گل می‌زند، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد فردا دوباره زندگی ادامه دارد اما شما نگاه کنید در شهرآورد ما، یکی از این دو تیم ببازد، بازیکن و مربی تیم بازنده دیگر شب و روز ندارد.

هوادار شروع به فحاشی می‌کند؛ رسانه‌ها، پیشکسوت‌ها و … همه به تیم بازنده فشار می‌آورند؛ همین عامل می‌شود ما در بازی این دو تیم شاهد یک فوتبال زیبا نباشیم؛ و این یعنی عدم حرفه‌ای‌گری.

شما در فوتبال روز دنیا نمی‌بینید مدیرعامل یک باشگاه دو روز پیش از بازی فینال با سرمربی تیم خود درگیر شود. در فینال جام حذفی فصل گذشته، سعادتمند و مجیدی با هم به مشکل خوردند و علیه یکدیگر مصاحبه و تهدید به استعفاء و اخراج کردند که دودش رفت در چشم هوادار، هواداران نازنینی که همه زندگی‌شان استقلال است و با این کارها ما متاسفانه آسیب می‌زنیم به روح هوادار، به روح فوتبال.

در مجموع می‌خواهم بگویم پیش‌بینی نتیجه سخت است اما از هوادار این خواهش را دارم که بازی را آنقدر حساس نکنند که اگر تیم محبوب‌شان باخت فکر کنند آخر دنیاست و حتی روی زندگی روزمره‌شان تاثیرگذار باشد. از بازیکنان و کادر فنی دو تیم می‌خواهم که بیایند یک فوتبال زیبا و جذاب را بدور از هرگونه حواشی به نمایش بگذارند تا آن هواداری که پای تلویزیون نشسته از دیدن آن لذت ببرد.»/ایرناپلاس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.