تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

سرلشکر باقری درگذشت فرمانده پیشکسوت ارتش را تسلیت گفت

سرلشکر باقری درگذشت فرمانده پیشکسوت ارتش را تسلیت گفت
تهران- رییس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت سرتیپ سیاوش جوادیان از فرماندهان و پیشکسوتان نامدار و خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی با ابراز تاثر و تالم از درگذشت سرتیپ سیاوش جوادیان از فرماندهان و پیشکسوتان نامدار و خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس نوشت: او اهتمام وقفه‌ناپذیری در ثبت روایت دفاع مقدس و حماسه‌های ماندگار مقاومت ملت ایران داشته است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد: نقش‌آفرینی‌های آن امیر دلاور طی دوران خدمت در ارتش انقلابی به ویژه اهتمام وقفه‌ناپذیر در ثبت و روایت دفاع مقدس و حماسه‌های ماندگار مقاومت ملت ایران و رزمندگان دلیر اسلام در جنگ تحمیلی هشت ساله، برای نسل‌های امروز و فردای نیروهای مسلح آموزنده و راهگشا است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: فقدان آن فرمانده مخلص و شجاع را به خانواده معظم و فرماندهان و کارکنان ارتش غیرتمند جمهوری اسلامی ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان، مصیبت دیدگان و آحاد همرزمان وی صبر، شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌کنم.

سرتیپ سیاوش جوادیان، جانشین پیشین ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و از فرماندهان شاخص و عالیقدر سالهای دفاع مقدس روز سه‌شنبه به همرزمان شهیدش پیوست.

سرتیپ جوادیان در سمت‌های حساسی از جمله معاون عملیات ستاد مشترک ارتش و جانشینی رئیس ستاد ارتش به ایفای نقش موثر خود در سطوح عالی ارتش ادامه داد.

آن امیر سرافراز ارتش در سال ۱۳۸۱ به افتخار بازنشستگی نائل شد و به عنوان رییس گروه مشاوران فرمانده کل ارتش معرفی و منصوب شد.

وی در سال ۱۳۸۸ بنا به دعوت سرلشکر حسین حسنی سعدی در گروه پژوهش و تدوین کتاب‌های تاریخ تحلیلی نقش ارتش در ۸ سال دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای ایفا کرد و در مدت ۱۱ سال همکاری با این گروه تجارب ارزشمند، دانش نظامی و مشاوره‌های بسیار مهم و کاربردی را ارائه کرد که ۴ جلد آن به چاپ رسیده و مابقی در آینده‌ای نزدیک به چاپ خواهد رسید و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

پیکر سرتیپ سیاوش جوادیان از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس و جانشین پیشین ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی امروز در مزار شهدای مهدی‌شهر سمنان تشییع و خاکسپاری شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.