تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

تکمیل پروژه های نیمه تمام دور اول سفرهای رییس جمهور به استان در اولویت است

تکمیل پروژه های نیمه تمام دور اول سفرهای رییس جمهور به استان در اولویت است
ایلام- استاندار ایلام گفت: پروژه های پیشنهادی برای دور دو سفرهای استانی رئیس جمهور به استان ایلام، طرح های تاثیرگذار در توسعه، اشتغال و تولید استان و در راستای پررنگ کردن سفره مردم باشند.

 

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار در حاشیه برگزاری جلسه پیگیری مصوبات ریاست محترم جمهوری به استان ایلام، اظهار کرد: این جلسه با حضور دو نماینده از نهاد ریاست محترم جمهوری در استان برگزار شد که به مدت دو روز در استان مستقر بوده و از نزدیک در جریان اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور محترم به استان بودند.

وی تصریح کرد: ارزیابی معاون مدیرکل هماهنگی امور استان های نهاد ریاست محترم جمهوری با توجه به درصد پیشرفت فیزیکی و تخصیص اعتبارات به طرح ها و پروژه های مصوبات سفر رییس محترم جمهوری به استان در مقیاس ملی با سایر استان ها خوب بوده است.

استاندار ایلام گفت: میزان اعتبارات مصوبات رییس محترم جمهوری به استان ایلام اعم از دولتی و غیردولتی در مجموع ۴ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان و از این میزان سهم دولت ۳ هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان بوده است که معادل ۵۳ درصد اعتبارات مصوبات سفر به استان تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام اجرایی شده است، افزود: ۱۱ درصد مصوبات سفر در دست اقدام و در ۲۵ درصد مصوبات که مربوط به دو نهاد ستاد اجرایی امام(ره) و بنیاد مستضعفان است، هیچ گونه عملیات اجرایی انجام نشده است.

بهرام نیا ابراز کرد: تا کنون چندین ملاقات حضور با مهندس فتاح انجام شده است، قول هایی نیز در زمینه انجام تعهدات داده شده و پیگیری های لازم از طریق نهاد ریاست جمهوری نیز انجام گردیده که تععهدات این دو نهاد در استان در قالب مصوبات سفر اجرایی شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه خوشبختانه مصوبات و طرح های سفر از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند، یادآور شد: این مصوبات یک به یک در این جلسه در حوزه های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، آب، صنعت و معدن، راه و سایر موارد مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: علی رغم اینکه برخی از ادارات کل استان از محل اعتبارات سفر، تخصیص اعتبار لازم را نداشته اند ولی پروژه ها، یا انجام شده و یا در دست اقدام است و در مجموع مدیران استان پیگیری های خوبی داشته اند، نتیجه این پیگیری ها پیشرفت فیزیکی طرح ها و در نتیجه تخصیص ۵۳ درصد تخصیص اعتبارات دولتی بوده است.

استاندار ایلام با اشاره به دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور، افزود: ایلام در دور اول سفرهای استان ریاست محترم جمهوری به استان ها، سومین استان بوده است، اکنون اصرار نداریم که سومین استان باشیم و منتظر تصمیمات نهاد ریاست جمهوری برای تعیین زمان سفر ریاست محترم جمهوری به استان هستیم.

بهرام نیا بیان کرد: البته متناسب با زمان اعلامی در آینده از هم اکنون پروژه های مورد نظر را که پروژه هایی توسعه ای و استخوان دار هستند با همت مدیران استان و مسئولان دستگاه های اجرایی احصا شده و تلاش می شود که تعداد این پروژه ها زیاد نباشد.

وی گفت: نگاه ما در ابتدا، تکمیل پروژه های قبلی که از پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه ای برخورداند و همچنین سایر پروژه ها که از محل تملک دارایی ها برای تکمیل آنها اعتبار گذاشته شده است و نیاز به اعتبار لازم برای تکمیل دارند تا به بهره برداری برسند و علاوه بر این نیز چندین پروژه مهم و تاثیرگذار در توسعه اشتغال، تولید که نقش ویژه ای در پررنگ کردن سفره مردم داشته باشد برای دور دوم سفرها تعریف خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.