تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

کارگاه آموزش پنل های خورشیدی در فنی حرفه ای دهلران راه اندازی می شود

کارگاه آموزش پنل های خورشیدی در فنی حرفه ای دهلران راه اندازی می شود
ایلام -  رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: کارگاه آموزش پنل های خورشیدی با توجه به شرایط آب و هوایی در فنی و حرفه ای این شهرستان بزودی راه اندازی خواهد شد.

 

مجتبی عنبری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۴۰۰ نفر در شهرستان دهلران آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۹ نفر سرباز ، ۲۸ روستایی ، ۶۰ دانش آموز و مابقی هم کارجو بوده اند.

وی با اشاره به اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهلران به عنوان دومین مرکز بزرگ و مجهز استان ایلام محسوب می شود، افزود: این مرکز دارای پنج کارگاه آموزشی ویژه مردان و سه کارگاه ویژه زنان است.

رییس فنی و حرفه ای دهلران از فعالیت شعبه سیار ویژه دانش آموزان کار و دانش مستقر در بخش موسیان خبر داد و تاکید کرد: خانه مهارت روستایی مستقر در بخش زرین آباد نیز برای کارآموزان فعال است.

عنصری یادآور شد: جامعه هدف آموزش‌های مهارتی گسترده بوده و کارجویان شهری، روستایی، دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، مددجویان، متقاضیان بیمه بیکاری و …. را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته و در راستای آموزش نیروهای بومی برای بکارگیری در صنایع نفت و پتروشیمی شهرستان دهلران، ۵۰ نفر در حرفه جوشکاری سازه‌های فولادی و برق کار صنعتی آموزش‌های مهارتی را در مرکز دهلران کسب و پس از قبولی در آزمون عملی، تنها برخی از آنها در شرکت‌های نفت و گاز جذب و بکارگیری شدند.

رییس فنی و حرفه‌ای دهلران اظهار داشت: مرکز دهلران تعداد ۱۹ آموزشگاه آزاد را تحت پوشش دارد که متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش خصوصی هستند که از این تعداد تنها ۹ آموزشگاه فعال و مابقی به خاطر مشکلات ناشی از کرونا تعطیل هستند.

عنبری گفت: آموزش‌های ارائه شده توسط آموزشگاه‌های آزاد بیشتر در رشته‌های زیرگروه فناوری اطلاعات و رایانه، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، شیرینی پزی و زبان انگلیسی است.

وی افزود: با توجه به شرایط آب هوایی شهرستان آموزش نصب پنل خورشیدی مهرماه سال جاری به کارجویان آموزش داده می شود و در این راستا نیز ۲ میلیارد ریال تجهیزات مورد نیاز از محل اعتبارات ملی خریداری شده است.

عنبری به آموزش تعمیرات موبایل اشاره کرد، گفت: بعد از مرکز استان دومین کارگاه آموزش تعمیرات موبایل در شهرستان دهلران در ماه های آینده راه اندازی می شود و کارجویان نیز می توانند آموزش های لازم جهت کسب کار فرا گیرند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.