تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۴۹

جابجایی مسافر در ایلام ۳۲ درصد افزایش یافت

جابجایی مسافر در ایلام ۳۲ درصد افزایش یافت
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: میزان جابجایی مسافر در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان ۳۲ درصد افزایش داشته است.

 

نورالله دلخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بیش از ۱۸۸ هزار مسافر طی ۴۶ هزار سفر در سطح استان جابجا شده است.

وی با بیان اینکه در پی شیوع کرونا تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی رعایت می‌شود، یادآور شد: استفاده از ماسک در همه وسایل حمل و نقل عمومی بین‌شهری و پایانه‌های مسافری اجباری و الزامی است.

دلخواه تاکید کرد: هم‌اکنون فروش اینترنتی یا حضوری بلیط وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

ثبت بیش از ۱۲ میلیون تردد وسایل نقلیه در محور های مواصلاتی ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از ثبت بیش از ۱۲ میلیون تردد وسایل نقلیه در ۴ ماهه نخست امسال در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در این‌مدت ۱۲ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۸۵ تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

دلخواه افزود: بر اساس نتایج استخراج شده از سامانه های ترددشمار سهم وسایل نقلیه سنگین از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان یک میلیون و ۴۳۸ هزار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به محورهای مواصلاتی که بیشترین و کمترین تردد در آنها به ثبت رسیده است، بیان کرد: محور ایلام- ایوان با بیش از ۶۲۹ هزار تردد دارای بیشترین تردد و محور صالح اباد – مهران با بیش از ۸۱ هزار تردد دارای کمترین میزان تردد وسایل نقلیه در این بازه زمانی بوده اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای اضافه کرد: بیش از ۱۲۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف و تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان ایلام فعال می باشند.

بیش از هزار و ۲۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری بین شهری در استان فعالیت دارند.

۵۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان ایلام فعال هستند، حدود هفت هزار راننده نیز در بخش حمل و نقل بار در استان ایلام مشغول کار هستند.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.