تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

بازدید خبرنگاران از مجتمع پتروشیمی ایلام

صنعتی برای تولید اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز، سوخت مایع و سوخت و گاز

صنعتی برای تولید اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز، سوخت مایع و سوخت و گاز
نگاه اقتصاد - در دومین روز از هفته خبرنگار جمعی از خبرنگاران استان در تور رسانه از مجتمع بزرگ پتروشیمی ایلام بازدید کردند.

 

حسن نجفی‌سمنانی، مدیرعامل پتروشیمی ایلام  در جریان بازدید خبرنگاران استان از این مجتمع با اشاره به این که واحدهای فرایندی سولفورزدایی خوراک الفین، پلی اتلین سنگبن و واحد سرویس های جانبی شامل آب بدون اصلاح و خنک کننده، ایستگاه تقلیل فشار گاز و خطوط انتقال خوراک در مجتمع پتروشیمی ایلام فعالیت دارند، اضافه کرد:  آفسایت، تولید هیدروژن، نیروگاه برق، واحد تولید بخار و تصفیه پساب هم در جزئی از مراکز فعالیت مجتمع محسوب می شوند.

این مسئول  عمده محصولات تولید شده  شرکت را شامل پلی اتلین سنگین فیلم، پلی اتلین سنگین اکستروژن(پایپ)، پلی اتلین اکستروژن(پایپ)، پلی اتلین سنگین تزریقی و پلی اتلین سنگین بادی عنوان کرد.

نجفی در ادامه  ایجاد اشتغال در منطقه محروم، ایجاد صنایع پایین دستی در منطقه و رونق اقتصادی استان، افزایش خدمات جانبی در سطح منطقه با توجه به ماهیت واحدهای پتروشیمی و استفاده بهینه از محصولات تولیدی پالایشگاه گاز و تبدیل آن به محصولات ارزشمند پتروشیمیایی با ارزش افزوده بیشتر  را از مهم‌ترین اهداف و برنامه های تاسیس شرکت پتروشیمی در ایلام برشمرد و خاطرنشان کرد: در این پالایشگاه اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز، سوخت مایع و سوخت و گاز تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی از تهیه نایلون، کیسه‌های پلاستیکی ظروف پلاستیکی مخصوص نگهداری، مایعات لوله‌های مخصوص آبرسانی و گازرسانی و همچنین ظروف نگهداری مواد شیمیایی و غذایی و الیاف پلاستیکی با محصولات شرکت سخن به میان آورد.

ایشان میزان سرمایه گذاری اولیه ارزی مجتمع پتروشیمی ایلام  را به میزان ۳/۵۳۷ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری اولیه ریالی شرکا به میزان ۴۳۲۲ ریال می باشد.

نجفی سمنانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سالانه ۲۳۲/۸ هزار تن اتان، ۳۲۷/۸ تن c3 و ۳۹۱/۲ تن c5 خوراک این مجتمع از پالایش گاز ایلام تامین می شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در پایان یادآور شد:  سالانه ۴۵۸/۷ تن، اتلین، ۱۲۵ تن پروپلین. ۱۳۴ تن بنزین پیرولیز، ۳۳/۲ تن سوخت مایع و ۲٠۱/۱ تن سوخت گاز در این مجتمع تولید می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.