تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

مدیرکل ارتباطات زیرساخت:

ظرفیت پهنای باند اینترنت ایلام به ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت

ظرفیت پهنای باند اینترنت ایلام به ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت
ایلام - مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام گفت: با توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات استان ظرفیت پهنای باند اینترنت در استان از ۱۴۳ گیگابیت به ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه در سال جاری افزایش یافت.

 

رضا حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت شبکه دیتای استان ۱۴۳ گیگابیت برثانیه بود که در تیرماه سال جاری به ۲۸۰ گیگابیت برثانیه افزایش یافته که تقریبا ظرفیت ۲ برابر گردیده است.

وی افزود: حدود یک پنجم از ظرفیت موجود (معادل۵۰ گیگابیت برثانیه ) به شهرستان مهران در راستای سرویس دهی مطلوب اپراتورها وشرکت های مخابراتی به زائران در ایام اربعین حسینی(ع) فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام بیان کرد: پایداری شبکه ارتباطی بویژه در ایام خاص کرونایی بیشتر خدمات مردم ازجمله کسب وکارها، آموزش مدارس و دانشگاهی و ارتباطات رسانه ای و…. که بربستر فضای مجازی وشبکه زیرساخت ارتباطی صورت می پذیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که توسط شرکت زیرساخت بدرستی مدیریت گردید.

حسن بیگی یادآور شد: شیوع کرونا اتفاق غیرمنتظره ای بود که با توجه به نیاز ضروری مردم به استفاده ازفضای مجازی توسعه آنی شبکه راتحت تاثیر قرار داد که با مدیریت هوشمندانه و جهادی در کمتر از ۲ ماه ظرفیت کلی شبکه درسطح کشور به ۲و نیم برابرظرفیت افزایش یافت.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان ایلام با اشاره به دیگر اقدامات این اداره کل گفت: پروژه سیگنال رسانی زمینی به صدا و سیما درراستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به خدمات مبتنی برماهواره های خارجی در ابتدای دولت یازدهم در برنامه اجرایی قرار گرفت که این پروژه در ابتدای سال جاری به بهره برداری رسید.

حسن بیگی تاکید کرد: در اجرای این پروژه ۱۳ ایستگاه زمینی سیگنال رسانی باهزینه ای معادل ۱۳۰ میلیارد ریال در سراسر استان جهت پوشش کل استان اجرا و جهت بهره برداری دراختیار صدا و سیما قرارگرفت.

وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته ۴۴۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح استان تحت عنوان پروژه نور۲ توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیرهای شش گانه(ایلام، ایوان- ایلام، مهران ،-ران بازارچه مرزی، مهران – دهلران، دهلران – دشت عباس و ایلام _ بدره با چهار برابر ظرفیت شبکه قبلی اجرا و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام افزود: با بهره برداری از این شبکه ضمن توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی استان دسترسی مشترکین به شبکه ملی اطلاعات نیز فراهم میگردد.

به گفته حسن بیگی شبکه انتقال ارتباطی استان با داخل کشور وبین الملل هم اکنون به ۳ ترابیت افزایش یافته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.