تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۴۹

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

نرخ‌ واکسیناسیون جامعه هدف ایلام ۶۳ درصد است

نرخ‌ واکسیناسیون جامعه هدف ایلام ۶۳ درصد است
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میانگین نرخ واکسیناسیون کرونا برای جامعه هدف در این استان تاکنون ۶۳ درصد است.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در ستاد استانی کرونا افزود: درصد واکسیناسیون در برخی شهرستان ها از جمله مهران و هلیلان پایین تر و به میزان ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: در این زمینه باید تلاش بیشتری شود که گروه های پر خطر واکسینه شده تا از درصد مرگ و میر کاسته شود که پیشنهاد می شود فرمانداران کمیته واکسیناسیون را در شهرستان ها تشکیل دهند.

وی با اشاره به کوچ‌ عشایر مهمان به استان گفت: این افراد باید از استان مبدا مورد واکسیناسیون قرار گرفته و پس از ورود به استان واکسینه شده باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین اظهار کرد: ورود افراد بومی ساکن خارج استان در دو شهرستان مهاجر پذیر بدره و سیروان در ایام تاسوعا و عاشورا خطرناک بوده که در این زمینه باید تمهید لازم انجام شود.

صادقی فر با قدردانی از همکاری سازمان تبلیغات و هیات های مذهبی در برپایی محافل عزاداری سالار شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: عمده هیات ها پای کار هستند فقط چند مورد برگزاری محفل در فضای مسقف گزارش که تذکر لازم داده شد.

وی بیان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برنامه دسته روی و یا پیاده روی عزاداران به سمت اماکن متبرکه نباید انجام شود.

صادقی فر تاکید کرد: وضعیت کرونا در استان اسفناک بوده و برای نخستین بار ۴۴۶ نفر بستری ثبت شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.