تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

امام جمعه ایلام: ماه رمضان فرصتی ارزنده برای ترویج حجاب است

امام جمعه ایلام: ماه رمضان فرصتی ارزنده برای ترویج حجاب است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است، گفت: باید این فرهنگ در جامعه گسترش داده و حجاب و عفاف در جامعه مدیریت شود.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اینکه اسلام توجه ویژه ای به محیط زندگی و اجتماعی دارد، افزود: در یک محیط اجتماعی سالم و معنوی، روزه خواری در ملاء عام حتی برای افراد بیمار یا دارای عذر شرعی ممنوع است و باید در ماه مبارک رمضان موضوع حجاب و عفاف و عدم روزه خواری در ملاء عام مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید در ماه مبارک رمضان با حفظ حرمت این ماه به صورت جدی کنترل های لازم در خصوص عدم روزه خواری در ملاء عام انجام گیرد و نیروی انتظامی هم باید در این خصوص کنترل های لازم بر صنوف مختلف از جمله صنوف عرضه و پخت غذا را داشته باشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه دنیای غرب برای زندگی اجتماعی به بن بست رسیده است، ادامه داد: مشکل جوامعی غربی ناشی از فراموشی و بی توجهی به بُعد معنوی زندگی بشری و عدم ارتباط گیری با خداوند و انسان غربی به واقع دچار بن بست در زندگی انسانی و اجتماعی شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار در خصوص اغتشاشات و عفو رهبری هم اضافه کرد: عفو رهبری برای اغتشاشگران قدرت و رافت نظام اسلامی را به دنیا نشان داد و اینکه این افراد برای انقلاب ما تهدید نیستند و با عدم انفعال در این گونه شرایط باید در عرصه های مختلف از جمله حجاب و عفاف کار کرد.

وی افزود: دشمن با برنامه ریزی گسترده در راستای ضربه زدن به حجاب و عفاف جامعه ما فعالیت می کند که در این راستا دستورالعمل های ابلاغی در حوزه حجاب و عفاف در مراکز دولتی و اماکن عمومی و با نظارت ستاد امر به معروف و نهی از منکر به درستی اجرا شود.

به تاکید امام جمعه ایلام باید در اماکن عمومی، فروشگاه ها و در سطح اصناف نیز با تذکر لسانی و به صورت هنرمندانه موضوع حجاب و عفاف را باید مورد توجه قرار داده شود تا هجمه های دشمنان در خصوص فضاسازی با محوریت حجاب و عفاف جنبه عملیاتی پیدا نکند و در این راستا باید به صورت کار تبلیغاتی گسترده هنرمندانه و هدفمند در راستای ترویج حجاب و عفاف از طریق تریبون رسانه، ائمه جمعه و جماعات انجام شود.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: باید زمینه تولید و عرضه پوشاک اسلامی از جمله چادر با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار اقشار مختلف قرار گیرد و در این راستا باید دستگاه های متولی وارد میدان شوند و در این زمینه سرمایه گذاری و مدیریت لازم انجام شود.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات استان عدم عرضه اجناس مورد نیاز مردم از جمله پوشاک با قیمت مناسب نسبت به استان های همجوار است که در این زمینه باید اقدامات لازم برای ارائه اجناس با قیمت ارزان و کیفیت بالا برای مردم تهیه شود و در این زمینه کارگاه های تولیدی پوشاک اسلامی باید در استان شروع به فعالیت کنند.

به گزارش ایرنا، در پایان نشست شورای فرهنگ عمومی استان از پوستر همایش علمی پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی به میزبانی ایلام رونمایی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.