تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

قیام اباعبدالله (ع) مکتب تشیع را در تاریخ بیمه کرد

قیام اباعبدالله (ع) مکتب تشیع را در تاریخ بیمه کرد
ایلام - امام جمعه چرداول گفت: امام حسین(ع) قیام کرد که حقایق اسلام را زنده نگه دارد و خون فرزند پیامبر اکرم(ص) حقیقت قرآن و اسلام و مکتب تشیع را تا قیامت نجات داده و بیمه کرده است.

 

حجت الاسلام احمد امرایی شامگاه چهارشنبه مصادف  با شب عاشورا در بین عزاداران و محبان اباعبدالله الحسین علیه السلام افزود: جوانان بیدار و خواستار حقیقت، در شرایط فعلی دنیا،حداکثر استفاده را باید از انقلاب و نهضت کربلا ببرند زیرا نهضت امام حسین تداوم راه انبیاء الهی و ضامن بقای اسلام و معارف بزرگ آن بود.

وی ادامه داد: قیام عاشورا و تاریخ کربلا دو روی دارد یک صفحه آن جنایات است به سرکردگی یزید، عبیدالله زیاد، عمر سعد و شمر و صفحه دیگر آن ایثار، رشادت، تقوی، امر به معروف و نهی از منکر و شهامت است که توسط امام حسین(ع) و یاران باوفایش به عرصه ظهور رسید.

امام جمعه چرداول با ذکر این نکته که امام حسین علیه السلام شهید راه ولایت امیرالمومنین شد، عنوان کرد: امت اسلامی هر چه بیشتر باید برای یاد گرفتن معارف اسلامی از مجالس عزاداری اباعبدالله استفاده کنند و از مکتب امام حسین، ایثار و ظلم ستیزی را بیاموزند و بر اساس همین مکتب در برابر ظلم و ستم بایستند و مبارزه کنند.

امرایی با اشاره به وضعیت کرونا از هیات های مذهبی و عزاداران حسینی خواست تا با اخلاق نیک و رعایت پروتکل های بهداشتی  و استفاده از ماسک عزاداری حسینی را بر پا کنند و  از مراسم راهپیمایی روز عاشورا در راستای حفظ سلامتی خود و مردم پرهیز کنند.

وی یادآور شد: رکن اساسی اسلام بر پا داشتن نماز است و امام حسین(ع) در روز عاشورا این پیام را به خوبی به دنیای اسلام نشان داد و شایسته است عزاداران اباعبدالله الحسین در روز عاشورا این امر واجب را هر چه با شکوه تر بر پا دارند زیرا امام حسین(ع) برای احیای نماز به شهادت رسید.

امام جمعه چرداول اضافه کرد: شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان می‏گوید: روز دهم ماه محرم روز شهادت امام حسین است، روز مصیبت و حزن ائمه اطهار و شیعیان بوده و شایسته است شیعیان در این روز مشغول کارهای دنیوی نگردند و مشغول گریه و نوحه باشند و زیارت عاشورا بخوانند.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.