تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۲۸

فعال سیاسی اصولگرا ؛

همکاری ملی مهم ترین پیش شرط موفقیت دولت وفاق ملی است

همکاری ملی مهم ترین پیش شرط موفقیت دولت وفاق ملی است
تهران-  «لاله افتخاری» نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به ضرورت همکاری ملی برای موفقیت دولت سیزدهم، به ایرنا گفت: دولت سیزدهم برای موفقیت نیازمند خرد و همکاری ملی است و رییس جمهوری توان ایجاد چنین وفاقی را دارد.

 

دولت سیزدهم در شرایطی تشکیل شده که باید بدون اتلاف وقت برای حل مشکلات کشور برنامه ریزی کرده و با سرعت به وضع آشفته فعلی سرو سامان دهد. مشکلات اقتصادی و مساله کرونا در حال حاضر در اولویت دولت سیزدهم قرار دارند. حل این امور بدون استفاده از خرد جمعی و همکاری همه نخبگان و دلسوزان کشور امکان پذیر نیست. با درک این ضرورت است که حضرت آیت الله دکتر «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهوری و سکاندار دولت سیزدهم در مراسم تحلیف براین مولفه‌ ها تاکید کردند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی عصر پنج شنبه ۱۴مرداد پس از ادای سوگند و انجام مراسم تحلیف، در سخنرانی خود با اشاره به این نکته که دولت مردمی دولت وفاق ملی است، گفت: در دولت مردمی جناح‌ های سیاسی، دسته بندی‌ های قومی و مذهبی و گروهی رنگ می‌بازد و همه مردم دست در دست یکدیگر برای تحقق ایران قوی ذیل پرچم مقدس جمهوری اسلامی هم پیمان می‌شوند. امروز از همه نخبگان و اقشار مختلف مردم و همه اقوام و مذاهب، همه احزاب و گروه‌ ها و جریان‌های سیاسی حوزه و دانشگاه و جوان، پیر، زن و مرد می‌خواهم که دولت مردمی را با همه وجود دولت خود دانسته و یاری کنند. بیایید تا برای اعتلای اسلام عزیز و عزت آیندگان و سربلندی ایران در جهان دست در دست یکدیگر با وحدت و انسجام ملی بپاخیزیم و آرمان ایران قوی را محقق سازیم.

رییس قوه مجریه ادامه داد: ما به حضور مردم در صحنه و همدلی و همکاری قوای سه گانه،‌نهادهای انقلاب اسلامی ،‌نیروهای مسلح سرافراز نیاز داریم. با توجه به شرایط ویژه کنونی دولت،‌ مجلس و قوه قضاییه باید بیش از پیش با یکدیگر همراهی و تعامل داشته باشند و در مسیر خدمت به مردم از هیچ فرصتی دریغ نکنند. معتقدم که ملت ایران فراتر از تدبیر دقیق و تلاش خستگی ناپذیر هریک از قوای نهادها نیازمند همکاری ملی و خرد جمعی که تجلی آن در تعامل دولت با سایر قوا و همچنین تعامل وسیغ با نخبگان و فرهیختگان خواهد بود.

در گفتگو با «لاله افتخاری» نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصولگرا، ضرورت همکاری ملی و استفاده ار خرد جمعی در مسیر حل مشکلات کشور را موضوع پرسش‌های خود قرار دادیم.

رییس جمهوری رویکرد عاقلانه و پرهیز از هیجانات را در پیش گرفته است

افتخاری در پاسخ به این سوال که از نظر شما ضرورت اعلام همکاری ملی و استفاده از خرد جمعی برای حل مشکلات کشور در سخنان مراسم تحلیف رییس جمهوری چه بود، اظهار داشت: آیت الله رییسی قبل از انتخابات و بعد از انتخابات رویکردی که در مواضع و سخنان خود اتخاذ کردند رویکرد عاقلانه و پرهیز از هیجانات و حرف‌ های تند بود که برای مردم و کشور هم چندان منفعتی ندارد. در واقع رییس جمهوری می‌خواهد نشان دهد که تصوری که تعدادی از رسانه‌ ها در مورد جریان انقلاب شکل داده‌اند درست نیست و جریان انقلابی وقتی دولت را در دست گرفته با شناخت کامل از تحولات جدید و عرصه بین الملل عمل می‌کند.

وی با اشاره به شعار دولت وفاق ملی که در مراسم تحلیف از سوی رییس جمهوری اعلام شد، بیان داشت: نکته دیگری که در مواضع و سخنان رییس جمهوری در هفته های اخیر مشهود است، نگاه ملی و فرجناحی و همدلانه است. درواقع رییس جمهوری خود را نماینده یک جریان و یک حزب نمی‌داند که فقط باید به منافع آن حزب بیندیشد بلکه رییس جمهوری خود را نماینده همه مردم و همه احزاب می‌داند و در تلاش است یک همکاری و همدلی ملی برای عبور از مشکلات را در کشور شکل دهد. چرا که به خوبی به این نکته واقف هستند که بدون همکاری ملی دولت وفاق ملی شکل نخواهد گرفت.

رییسی توان ایجاد وفاق ملی در کشور را دارد

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به وزن سیاسی و احتماعی بالای رییس جمهوری، گفت: آیت الله رییسی هم مورد اعتماد نظام است و هم اینکه با هم نهادها رابطه خوبی دارد. از طرف دیگر سرمایه اجتماعی خوبی هم در قوه قضاییه به دست آورده که این امر منجر به ایجاد محبوبیت اجتماعی خوبی برای آیت الله رییسی شده است. همه این عوامل باعث شده که رییس جمهوری در جایگاهی قرار بگیرند که ما امروز معتقد باشیم رییسی توان ایجاد وفاق ملی و  همکاری جمعی را در کشور دارد. امیدهایی که در بین مردم و نخبگان ایجاد شده دقیقا به خاطر همین مساله است.

وی افزود: شرایط کشور به گونه‌ای است که امکان ادامه مجادلات سیاسی و کشمکش بین احزاب و دستگاه‌ های مختلف وجود ندارد و این امر منجر به تضعیف بیش از بیش نظام و کشور خواهد شد. رییس جمهوری با اتخاذ رویکرد مناسب به دنبال پایان دادن به این مجادلات و استفاده از توان نخبگان و همه جریان های برای اداره امور است. عاقلانه ترین پاسخ به این رویکرد رییس جمهوری از سوی همه احزاب و فعالان سیاسی و اجتماعی استقبال از رویکرد رییس جمهوری و کمک برای تحقق این هدف است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.