تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

نماینده مردم اهواز:

رای بالا به کابینه آیت الله رییسی نشانه اقتدار نظام است

رای بالا به کابینه آیت الله رییسی نشانه اقتدار نظام است
تهران- نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: امروز رای بالا به کابینه آیت الله رییسی یعنی قدرت، و این نشانه اقتدار نظام است.

 

سید کریم حسینی روز شنبه در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و سالروز شهادت امام سجاد (ع)، گفت: قطعا امروز ایران اسلامی در مقطع حساس و مهمی به سر می‌برد. از دولت جدید انتظار رفع دغدغه‌های مردم به ویژه در موضوعاتی می‌رود که در سال های اخیر در بیانات مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور بوده است.

وی ثبات اقتصادی، رفع مشکلات معیشتی، تقویت فضای کسب و کار، بسط عدالت در جامعه، رفع تبعیض، برخورداری از آزادی‌های قانونی، مبارزه با فساد، پرداختن بیش از پیش به مسائل فرهنگی را دغدغه های مردم در سالهای اخیر ذکر کرد و گفت:  مهمتر از بیان مطالب، اقدام و عمل به موارد اشاره شده و استمرار آنها است. امروز به برنامه آنی و فوری برای کنترل بیماری کرونا و تثبیت قیمت‌ها، تنظیم بازار و معیشت مردم و اشتغال نیاز داریم که در فرمایش رئیس جمهور هم مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته بیش از ۲۶۰ نشست با وزیران پیشنهادی داشتند که نشان از اصرار و تاکید آنان بر حمایت جدی از برنامه‌های دکتر رئیسی است و این در جهت سوگندی است که رییس جمهوری و نمایندگان برای حمایت از مردم یاد کرده‌اند.

حسینی تصریح کرد: اغلب وزیران پیشنهادی و برنامه‌های آنان و همه شخصیت‌های معرفی شده، از سوابق و تجارب بالا و علم و درایت کافی برخوردار هستند و به تأسی از فرمایش حضرت علی (ع) در نهج البلاغه دارای ۵ شایستگی درایت و خردمندی، معرفت و آگاهی، عدالت و توانمندی، سعه صدر و سلامت نفس هستند. شاخصه کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم علم، جوانی، تخصص و عزت نفس است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه مخالفت با برخی وزیران پیشنهادی عین حمایت از دولت است، گفت: طبق فرموده رییس جمهوری، اختیار و تصمیم با مجلس است و اگر کسی رای نیاورده و مجلس را مجاب نکند، عملکرد و تشخیص آن کارگروه است نه عزم اراده رئیس‌جمهور و این به معنی مخالفت با جوانگرایی و بیانیه دوم انقلاب نیست.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود آنچه در برنامه‌های رئیس جمهور و برنامه‌های وزیران پیشنهادی هم بوده، در عمل به استمرار آن توجه جدی شود که از جمله آن می‌توان به استان‌های مرزی، مرزداری، استان‌های محروم و توسعه متوازن در آن استان‌ها به ویژه خوزستان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: زیبنده نظام نیست هم اکنون خوزستان با وجود دارا بودن ظرفیت‌های بسیار بالا و نعمت‌های فراوان خدادادی از تنش آب، بیکاری و وعده‌های بر زمین مانده رنج ببرد. مطالب مطرح شده در بیانات مخالفان، به ویژه تنوع قراردادها و نظام استخدامی و اداری نظام مالی و بانکی محیط زیست و مسائل فرا وزارتخانه‌ای، قطعاً دغدغه رئیس جمهور و وزیران پیشنهادی است و در برنامه‌های اعلام شده مواضع و صحبت‌های رئیس جمهور و وزیران پیشنهادی بوده است.

نماینده مردم اهوز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تصریح کرد: امروز رای بالا به کابینه آیت الله رئیسی یعنی قدرت و نشانه اقتدار این نظام است و وزرای بسیار باتجربه، باسابقه و آگاه در این مجموعه وجود دارد که مایه افتخار ایران اسلامی خواهد بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.