تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

پیام تبریک زالی به مناسبت روز پزشک؛

پزشکان؛ سپیدپوشان متعهدی که شادمانی آنها با تسکین درد بیماران گره خورد

پزشکان؛ سپیدپوشان متعهدی که شادمانی آنها با تسکین درد بیماران گره خورد
تهران-  رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت روزپزشک نوشت:پزشکان این سپیدپوشان متعهد،با مسئولیت‌پذیری،نوع دوستی و فداکاری هرچه درتوان داشتند برای مبارزه با کرونا وحفظ جان وسلامت انسان‌ها در طبق اخلاص نهادند تا باردیگرثابت کنند آرامش خاطر و شادمانی‌شان باتسکین درد بیماران گره خورده است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی در این پیام به مناسبت سالروز تولد ابن سینا که در تقویم ملی به نام روز پزشک نامگذاری شده، افزود: سالروز میلاد ابن سینا که به عنوان روز پزشک نامگذاری شده، فرصت مغتنمی است برای پاسداشت مقام پزشکان که حرفه و رسالتشان با والاترین ارزش های انسانی یعنی پایبندی به اصول اخلاقی برای خدمت به همنوعان درآمیخته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: افتخار داشتن چهره برجسته ای چون ابن سینا در تاریخ سرزمینمان، این وظیفه را بر دوش پزشکان میهن می نهد که خالصانه بکوشند تا میراث داران وثیقی برای این ستاره درخشان سپهر علمی ایران باشند.

زالی در این پیام تاکید کرد: پزشکان، این سپیدپوشان متعهد، در ماه هایی که گذشت با مسئولیت پذیری، نوع دوستی و فداکاری مثال زدنی هرچه در توان داشتند برای مبارزه با کرونا و حفظ جان و سلامت انسان ها در طبق اخلاص نهادند تا بار دیگر ثابت کنند آرامش خاطر و شادمانی شان با تسکین درد بیماران گره خورده است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهایی که دوستان از بیم کرونا یکدیگر را بیگانه می پندارند، طبیبان این سرزمین، شجاعانه پنجه در پنجه مرگ انداختند برای صیانت از نفس های عزیزانمان تا با تعهد به سوگند و عمل به مسئولیت اجتماعی خویش برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات این مرز و بوم ثبت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصریح کرد: امروز در حالی روز پزشک را گرامی می داریم که عنوان پرافتخار شهید مدافع سلامت به نام ده ها نفر از پزشکان کشورمان گره خورده و داغ فراقشان تا ابد بر سینه خانواده، دوستان و همکاران آنان و همچنین مردم قدرشناس سرزمینان نشسته است.

وی افزود: نیک می دانیم در مسیر پر فراز و نشیب صیانت از سلامت، چه سختی ها و ناملایماتی پیش روی جامعه خدوم و دردآشنای پزشکی است، لیکن آروزمندیم این همکاران فرهیخته با استعانت به درگاه باری تعالی و همچنین همت والای خود همواره سرافرازی و بهروزی را برای میهن عزیزمان به ارمغان آورند.

زالی در این پیام عنوان کرد: نبرد با کرونا نه تنها برای پزشکان و متخصصان که برای دانشجویان پزشکی، دستیاران تخصصی و کاروزان نیز سنگ محکی بود که تلاش، همت و فداکاری آنان برای قدم برداشتن در این مسیر پرچالش به خوبی آزموده شد و آنان ثابت کردند با ممارست جمعی، تحصیل دانش های نوین و التفات به خرد جمعی می توان در سخت ترین آزمون ها نیز سربلند و سرافراز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تقدیر از تلاش های شبانه روزی یکایک پزشکان، این روز خجسته را به جامعه پزشکی به ویژه اعضای خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعم از اساتید، پزشکان و دانشجویان تبریک و تهنیت گفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.