تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام:

مدیران دولت جدید باید افراد آگاه به مسائل داخلی و خارجی باشند

مدیران دولت جدید باید افراد آگاه به مسائل داخلی و خارجی باشند
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: دولت جدید در چینش استانداران و مدیران باید از افرادی توانمند، متعهد به انقلاب، جسور، شجاع، عملگرا و آگاه به مسائل داخلی و خارجی استفاده کند تا خلاء های موجود در جامعه کاهش یابد.

 

سردار جمال شاکرمی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت شهدای ترور هشتم تیرماه و گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: در شرایط حساس و شکننده کنونی که کشور با مشکلات عدیده معیشتی، اقتصادی، بهداشت و درمان، تحریم، سیاسی و موارد دیگر مواجه است باید افراد منتخب دولت جدید را افرادی انقلابی، کارآمد و مشرف به مسائل داخلی و خارجی تشکیل دهند.

وی افزود: نفوذ دشمن به عمق نهادها و دستگاه های مهم کشور و پیروی برخی عناصر موثر داخلی از دستورالعمل های این افراد نفوذی در سال های اخیر باعث بروز نابسامانی ها و مشکلاتی در کشور شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین علیه السلام یادآور شد: در این راستا می توان به مشکلاتی چون نوسانات بالای ارز، تورم، جنگ نرم، رکود، خروج ارز از کشور، ضربه زدن به بیت المال، بحران و آشوب های خیابانی، خالی شدن خزانه و تشدید تحریم ها اشاره کرد.

شاکرمی ادامه داد: نفوذ عوامل دشمن در عمق لایه های استراتژیک کشور از همان زمان شکل گیری انقلاب باعث رخدادهای تلخ از جمله ترور و شهادت چهره های شاخصی چون شهیدان رجایی و باهنر شد و حربه نفوذ دشمن در بین مسوولان ارشد کشور همچنان محسوس است.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن داخلی و خارجی تحرکات گسترده ای را بر علیه نظام نوپای ایران شکل داد که کودتای نوژه، حادثه طبس، کارشکنی های بنی صدر، ترور شخصیت های موثر انقلاب چون شهیدان رجایی و باهنر، بهشتی و ۷۲ نفر از نمایندگان مجلس، تحمیل جنگ عراق بر ایران از جمله این فشارهای سخت بود که بر پیکره انقلاب اسلامی وارد آمد.

شاکرمی گفت: وقوع متوالی این حوادث در هر کشوری و انقلاب نوپایی رخ می داد بدون شک آن نظام از هم فرو می پاشید اما در ایران اسلامی باعث انسجام و وحدت بیشتر مردم با امام و آرمان های انقلاب و بصیرت و آگاهی افکار عمومی موجب خنثی شدن هجمه های دشمنان و خروج انقلاب از بحران در سال های اولیه انقلاب شد.

وی افزود: ترور شهید رجایی باعث محبوبیت بیش از پیش وی شد چرا که این شخصیت والا در زمان رژیم گذشته ساواک را به زانو درآورد و بعد از انقلاب نیز با منش و رفتار خود دشمنان و منافقین را خشمگین و غضبناک ساخت تا اینکه خشم آنها منجر به ترور ناجوانمردانه و مذبوحانه وی و همرزمش شهید باهنر شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین علیه السلام ایلام با بیان اینکه شهید رجایی یک فرد نیست،  بلکه جریان فکری است، یادآور شد: شهید رجایی هنگامی که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود، یا در پست وزارت آموزش و پرورش یا در دوران نخست وزیری و در زمان کوتاه ریاست جمهوری، فردی مردمی و مسوولیت پذیر بود که مقهور پست و صندلی نشد و تا لحظه شهادت مردمی باقی ماند و اکنون در بین جامعه نیز جایگاهی والا و ارزشمند دارد.

شاکرمی به همه مسوولان توصیه کرد: منش رفتاری، اخلاقی و عملکردی شهید رجایی را پیش بگیرند و خود را از مردم جدا ندانند و مرعوب پست، مقام و جایگاه موقتی خود نشوند.

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور جمعی از مسوولان و مردم در مصلی شهر ایلام و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

قرار بود نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله سخنران ویژه این مراسم باشد که به علت تاخیر در ساعت پرواز، سفر حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی به استان ایلام لغو شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.