تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۳۲

شکست امنیتی بزرگ برای صهیونیست‌ها این بار در زندان

شکست امنیتی بزرگ برای صهیونیست‌ها این بار در زندان
تهران - صهیونیست‌ها در حالی سال نو یهودی را آغاز کردند که فرار شش اسیر از مبارزان فلسطینی از زندان فوق امنیتی "جلبوع" کام آنها را تلخ و شکست سنگین اطلاعاتی – امنیتی در روز اول عید، به آنها تحمیل کرد.

 

در حالی که صهیونیست‌ها و یهودیان سرزمین‌های اشغالی و سراسر جهان شامگاه یکشنبه مشغول مراسم عید خود بودند، شش مبارز اسیر فلسطینی اقدام به فرار از یک زندان فوق امنیتی کردند و عید صهیونیست‌ها را به عزا تبدیل نمودند.

منابع خبری روز دوشنبه به طور گسترده از فرار شش نفر از مبارزان اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع در شهر جنین در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند، خبری که به خبر اول منطقه و حتی جهان تبدیل شد؛ هرچند رسانه‌های غربی و حامی صهیونیست‌ها سعی کردند تا این خبر را به طور عادی پخش کنند تا به مذاق اشغالگران بر نخورد، اما اهمیت زیاد این خبر موجب شد تا آنها نیز به آن بپردازند.

بنابر گزارش‌ها، این شش اسیر فلسطینی از طریق تونلی که در سلول خود حفر کرده بودند، توانستند از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی فرار کنند.

منابع عبری‌زبان اعلام کردند که این ۶ اسیر به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم و سال‌ها است که در بند اسارت بودند.

بنار اعلام این منابع، اسرای فلسطینی از ماه‌ها قبل حفر این تونل را آغاز کرده بودند.

در گزارش ابتدایی منابع صهیونیستی از فرار مبارزان فلسطینی اعلام شده بود که ابتدا چند کشاورز منطقه در ساعت ۳ بامداد متوجه چند نفر در اطراف زندان جلبوع در نزدیکی شهر جنین شده‌اند، اما پلیس این منطقه به آن توجهی نکرده است.

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی برای این که خود را هوشیار و فعال نشان دهند، مدعی شده‌اند که نیم ساعت پس از فرار این اسرا از زندان، از موضوع با خبر شدند، در حالی که منابع خبری فلسطینی اعلام کرده‌اند که صهیونیست‌ها پس از چند ساعت از موضوع فرار مبارزان فلسطینی اطلاع یافته‌اند؛ زمانی که مبارزان اسیر فلسطینی دهها کیلومتر از زندان جلبوع دور شده بودند.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پس از اطلاع از فرار این شش مبارز فلسطینی برای این که خودی نشان داده باشند، تمامی جاده‌های و خیابان‌های اطراف زندان فوق امنیتی جلبوع را تا کیلومترها جستجو کرده و اقدام به برپایی دهها مرکز ایست و بازرسی در جاده‌ها و خیابان‌های منطقه کردند، اما تا این لحظه نتوانسته‌اند حتی اثری از این مبارزان فلسطنی پیدا کنند.

ساعت‌ها پس از فرار این شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع، ماموران این زندان متوجه می‌شوند که از یک سلول تونلی به خارج کشیده شده و مبارزان فلسطینی توانسته‌اند از طریق آن به خارج زندان فرار کرده و توسط شش خودرو به سرعت از منطقه دور شوند.

وبگاه صهیونیستی «والا» در این باره اعلام کرد که زندانیان (اسرای) فلسطینی راس ساعت ۳:۲۵ دقیقه بامداد دوشنبه نقشه فرار خود از زندان جلبوع که یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های اسراییل (رژیم صهیونیستی) است را عملی کردند و پس از نیم ساعت زندانبانان اسرائیلی متوجه شدند که آن‌ها فرار کرده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، ۵ نفر از این مبارزان اسیر فلسطینی که فرار کردند، عضو «جنبش جهاد اسلامی» و یک نفر دیگر عضو «جنبش فتح» می‌باشد و جنبش جهاد اسلامی اعلام کرده که رهبر عملیات فرار از زندان جلبوع “محمود عبدالله العارضه” نام دارد، فردی که «امیر الاسرای جهاد اسلامی» در زندان جلبوع نامیده شده و اسیر “زکریا الزبیدی” فرمانده «گردان‌های شهدای الاقصی» در شهر جنین نیز از جمله این افراد می‌باشد.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرده که عملیات فرار اسرای فلسطینی از زندان جلبوع، یک عملیات قهرمانانه است که ضربه‌ای بزرگ به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی و سیلی محکمی به ارتش و کل نظام رژیم اشغالگر است.

این جنبش اعلام کرد که همزمان شدن این عملیات دلاورانه با ضربه محکمی که دشمن صهیونیستی در مرز غزه دریافت کرد، شکست و ناتوانی اشغالگران را بیش از پیش نشان می‌دهد.

در همین راستا، “فوزی برهوم” سخنگوی حماس نیز تاکید کرد که آزادی (فرار) ۶ نفر از اسرا به رغم تمامی موانع امنیتی، اقدامی شجاعانه و قهرمانه است.

برهوم این عملیات را پیروزی بزرگی برای عزم و اراده اسرای قهرمان فلسطینی دانست و گفت که این پیروزی چالشی حقیقی فراروی نهادهای امنیتی اسرائیلی قرار داد که خود را شکست‌ناپذیر تصور می‌کنند.

حماس تاکید کرد که این عملیات دلاورانه ثابت کرد که مبارزه ملت فلسطین برای آزادی حتی در داخل زندان هم ادامه دارد و متوقف نخواهد شد.

جنبش «مجاهدین» فلسطین هم اعلام کرد که فرار این اسرا از زندان جلبوع یک پیروزی بزرگ می‌باشد و گامی عملی است که بشارت آزادی همه اسرا در آینده را دارد و نشان‌دهنده ایستادگی اسرای قهرمان ما است.

این جنبش افزود، تأکید می‌کنیم که این پیروزی بزرگ، یک شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگ است که دروغین بودن هاله امنیتی دشمن صهیونیستی را که این رژیم درباره توانایی‌های امنیتی و اطلاعاتی خود ترسیم کرده، فاش کرد.

پس از انتشار خبر فرار شش مبارز فلسطینی از زندان جلبوع وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای اضطراری با سران امنیتی و نظامی این رژیم بر ضرورت تقویت نیروها در گذرگاه‌های مرزی برای دستگیری اسرای فلسطینی تاکید کرد.

بنابر اعلام دفتر “بنی گانتس” این جلسه اضطراری با حضور “ناداو ارگامان”، رئیس “شاباک”، “یهودا فاکس”، رئیس “رکن ۲ ” یا همان حفاظت اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی و “عود پسوک”، فرمانده عملیات ارتش این رژیم برگزار شد.

در این جلسه گانتس بر افزایش تلاش دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای انجام تمام اقدامات لازم در راستای دستگیری مجدد این اسرا تاکید کرد.

پس از این واقعه زندان جلبوع تعطیل شده و مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی ۴۰۰ زندانی فلسطینی این زندان را به زندان‌های دیگر این رژیم منتقل کردند.

“نفتالی بنت” نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به فرار اسرای فلسطینی از زندان امنیتی این رژیم اذعان کرد که فرار اسیران فلسطینی از زندان جلبوع مسئله خطرناکی است و این موضوع به بازنگری در کل سیستم‌های امنیتی اسراییل نیاز دارد.

یک مقام ارشد پلیس رژیم صهیونیستی هم برای توجیه شکست خود مدعی شده که از بیرون زندان به اسرای فلسطینی برای فرار کمک شده بود و احتمال فرار آنها به اردن هم وجود دارد.

وی همچنین در توجیه دیگر این فرار ادعا کرده که این ظن وجود دارد که تونلی از بیرون توسط نیروهای کمکی فلسطینیان حفر شده و به زیر زندان رفته است.

یک منبع اردنی نیز اعلام کرد که تل‌آویو با امان تماس گرفته و به دولت این کشور خبر داده که قصد دارد حضور نظامیان (صهیونیست) در مرز را بیشتر کند تا مانع فرار اسرای فلسطینی به اردن شود.

از زمان فرار این شش مبارز اسیر فلسطینی، ارتش رژیم اشغالگر و دستگاه‌های امنیتی این رژیم ضمن اعلام حالت آماده‌باش در سراسر فلسطین اشغالی، تعداد زیادی از نظامیان ذخیره و بالگردهای خود را جهت عملیات جست‌وجو برای یافتن این شش اسیر فلسطینی اعزام کرده‌اند.

شش اسیر متواری شده فلسطینی چه کسانی هستند؟

شش اسیر مبارز فلسطینی که بامداد دوشنبه موفق به فرار از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی شدند، همگی از اهالی کرانه باختری و پنج نفر آنها عضو جنبش جهاد اسلامی می‌باشند که بیشتر آنها به حبس ابد محکوم بودند و فقط “زکریا زبیدی” وابسته به جنبش فتح است.

وب‌سایت «فلسطین آنلاین» در گزارشی به معرفی اسرای مبارز فلسطینی متواری شده و مدت حبسی که باید آنها در زندان رژیم صهیونیستی می‌گذرانده‌اند، پرداخته و نوشته است: “محمود عبدالله عارضه” ۳۹ ساله از «عرابه» در جنین. محکوم به حبس ابد و از سال ۱۹۹۶ بازداشت شده است.

“محمد قاسم عارضه” ۳۹ ساله از عرابه در جنین. محکوم به حبس ابد و از سال ۲۰۰۲ بازداشت شده است.

“یعقوب محمود قدری” ۴۹ ساله از «بیر الباشا» در جنین. محکوم به حبس ابد و از سال ۲۰۰۳ بازداشت شده است.

“ایهم نایف کمامجی” ۳۵ ساله از «کفر دان» در جنین. محکوم به حبس ابد و از سال ۲۰۰۶ بازداشت شده است.

“زکریا زبیدی” ۴۹ ساله از اردوگاه جنین که از سال ۲۰۱۹ بازداشت شده است.

“یعقوب انفیعات” ۲۶ ساله از «یعبد» که از سال ۲۰۱۹ بازداشت شده است.

در حالی که ماموران امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی برای دستگیری شش مبارز اسیر فراری فلسطینی در آماده باش صد درصد می‌باشند، اما در مقابل در مناطق فلسطینی نشین اوضاع فرق دارد و فلسطینیان جشن گرفته و اقدام به پخش شیرینی کرده‌اند.

مطمئنا فرار این شش مبارز اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع، شکست بزرگ امنیتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، شکستی که مبارزان فلسطینی دوباره و به طریق دیگر به صهیونیست‌ها تحمیل کرده‌اند تا به اشغالگران ثابت کنند که مبارزه علیه صهیونیست‌ها تا اخراج آخرین صهیونیست اشغالگر حتی از زندان هم ادامه دارد.

به طور حتم فرار این شش مبارز اسیر فلسطینی از زندان جلبوع پیامدهای امنیتی سنگینی برای صهیونیست‌ها خواهد داشت و در روزهای آینده باید شاهد تغییرات گسترده در مراکز امنیتی مربوط به نگهداری اسرای فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.