کد خبر : 48151
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

استاندار:

جمعیت ایثارگران ایلام‌ سه برابر میانگین کشور است

جمعیت ایثارگران ایلام‌ سه برابر میانگین کشور است
ایلام -  استاندار ایلام گفت: استان ایلام با اختلاف زیاد بالاترین جمعیت ایثارگران اعم از شهید، جانباز، آزاده و رزمنده را در کشور دارد و جمعیت ایثارگران استان ایلام سه برابر میانگین کشور است.

 

محمد نوذری روز پنجشنبه در نشست هماهنگی کنگره سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: در کشور به ازای هر یک هزار نفر هفت ایثارگر داریم اما در استان ایلام به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۱۷ ایثارگر وجود دارد.

وی افزود: دفاع مقدس و اربعین ۲ ظرفیت بزرگ و مهم در استان ایلام است که باید به عنوان معرف و نماد در سطح کشور معرفی شوند و کنگره سه هزار شهید فرصتی مغتنم برای معرفی استان ایلام در سطح کشور است.

نوذری به بخشی از اعتبارات برگزاری کنگره اشاره کرد و یادآور شد: ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات اربعین و پنج میلیارد ریال از طرف معاون اول رییس جمهوری برای کنگره در نظر گرفته شده است و از کمیته برنامه ریزی شهرستان ها هم خواسته شده ۲۰ میلیارد ریال برای کنگره لحاظ کنند.

رییس کنگره ملی سه هزار استان ایلام در مورد باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام هم تاکید کرد: باید در سطح ملی برای احداث یک باغ موزه جدید در خور شان استان ایلام رایزنی های جدی صورت بگیرد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری دفاع مقدس در استان ایلام آنچنان که باید رشد نکرده و برخلاف سایر استان های درگیر جنگ تحمیلی، استان ایلام در این زمینه چندان معرفی نشده است.

سارا فلاحی افزود: دفاع مقدس ایلام سرشار از سوژه های بکر و قهرمانان دلیری است که با کمترین امکانات و دست خالی حماسه آفرینی کردند ولی مورد غفلت قرار گرفته اند در حالی که به عنوان میراث های گرانبهای معنوی نباید به بوته فراموشی سپرده شوند.

وی اظهار داشت: رشادت شهدا و ایثارگران استان ایلام باید در سطح کشور و حتی دنیا دیده شود تا همه از عظمت کار آنها آگاه شوند و در مباحث دفاع مقدس باید محوریت جبهه های میانی استان ایلام باشد.

فلاحی تاکید کرد: شهدا افرادی بودند که بدون چشمداشت برای دفاع از دین و سرزمین از جان خود گذشتند و نباید اکنون شهدا دستاویز و مصادره افراد سودجو و فرصت طلب باشند، بلکه شهدا و ایثارگران متعلق به کل جامعه هستند و همگان در برابر تکریم شهدا و ایثارگران وظیفه دارند.

وی از مسوولان برگزاری کنگره خواست در تقسیم بندی شهدای هر صنف، شهدای کودک را نیز لحاظ کنند و بخشی از کنگره را به شهدای کودک که نماد مظلومیت استان ایلام هستند اختصاص داده شود.

در این نشست مدیرکل حوزه هنری از تولید یه تصنیف با پنج زبان کردی ایلامی، لری، عربی، انگلیسی و فارسی خبر داد.

در این نشست از کانال خبری کنگره در فضای مجازی به نشانی kongere_ilam@ نیز رونمایی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.