تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

با حضور مهندس تیموری در دفتر روزنامه قدس وضعیت آب ایلام تشریح شد

با حضور مهندس تیموری در دفتر روزنامه قدس وضعیت آب ایلام تشریح شد
نگاه اقتصاد

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با حضور در محل دفتر روزنامه قدس و پایگاه خبری بازتاب ایلام با ارائه گزارش درخصوص وضعیت آب استان گفت: با همراهی و همکاری مردم و رسانه ها تنش آبی در شهر ایلام بعد از ۲۵ سال مرتفع شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان،در این بازدید دکتر تیموری با اشاره به اینکه همکاری ونقد سازنده رسانه ها بسیار مفید و اثربخش است، و با بیان اینکه کاهش ۴۵ درصدی نزولات جوی در سال گذشته و شیوع ویروس کرونا که افزایش ۳۰ درصدی آب را در پی داشته است، اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش جهادی در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان، شرایط آبی استان نسبت به سالهای گذشته ۸۰ درصد بهبود یافته است.

وی بابیان اینکه بهبود شرایط آبی در شهر ایلام نسبت به ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، افزود: خوشبختانه با تمهیدات لازم و اجرای طرح های ضربتی؛ اهم مشکلات آب شرب شهر ایلام مرتفع شده است و هم اکنون با کمترین چالش و گلایه های مردمی روبرو هستیم.

جلوگیری از هدررفت  بیش از ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اینکه پنج محله در شهر ایلام از دیرباز دارای تنش آبی بودند و در برخی از محلات با تانکر آبرسانی می شد، بیان داشت: با بررسی های دقیق و کارشناسی، چندین شکستگی بزرگ در خط انتقال آب سطح شهر ایلام که حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه هدررفت آب داشتند، شناسایی و به سرعت ترمیم شدند.

«تیموری» با بیان اینکه در خط انتقال آب گُل گُل به ایلام ۴ شکستگی با هدر رفت بیش از ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه وجود داشت که برای ترمیم نیاز به قطعی یک روزه آب در سطح شهر ایلام داشتیم، خاطرنشان ساخت: با همراهی رسانه های استان، اطلاع رسانی بموقع و با همکاری مردم شریف شهر ایلام، خوشبختانه این شکستگی ها به سرعت ترمیم شدند و حجم آب شبکه افزایش یافت.

افزایش ظرفیت آب شهر ایلام به ۶۳۰ لیتر در ثانیه!

وی با اشاره به افزایش ظرفیت برداشت آب از سد ایلام در سال‌جاری، یادآور شد: برای تحقق این امر مهم، ظرف سه هفته مجوزات لازم اخذ و اعتبار مورد نیاز تامین شد و اجرای طرح وارد فاز اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اضافه کرد: در یک اقدام ضربتی، کارشناسی و با بهره گیری از توان بومی استان؛ افزایش ظرفیت آب شهر ایلام از۴۸۰لیتر بر ثانیه به ۶۳۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است و در تلاش هستیم تا ظرفیت را به بیش از ۷۰۰ لیتر بر ثانیه برسانیم.

افزایش سامانه ۱۲۲ به ۳۲ خط!

«نوراله تیموری» با بیان اینکه در راستای تکریم مردم و پاسخگویی به مشترکین، سامانه ۱۲۲ این شرکت از دو خط به ۳۲ خط افزایش یافته و بصورت همزمان از طریق شرکت آب و فاضلاب کشور نیز تحت نظارت و کنترل است، ادامه داد: قبلاً روزانه حدود ۹ هزار تماس مردمی در خصوص مشکلات مختلف با این سامانه داشته ایم که به خاطر رفع مشکلات آبی در سطح شهر ایلام، این میزان تماس هم اکنون تقریباً در برخی روزها به حد صفر رسیده است.

مشکل آب ملکشاهی حل شده است/ آب این شهر کاملاً سالم و بهداشتی است!

وی با اشاره به مشکل آب شرب شهرستان ملکشاهی تصریح کرد: پروژه انتقال آب از سد ایلام به ملکشاهی در سال ۱۳۹۱ آغاز شده که تا سال ۹۸ کل بودجه تخصیصی به این پروژه، ۲۸ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته است، تاکید کرد: تامین آب شرب سالم و بهداشتی رسالت خطیر ماست و ارائه خدمات بی منت و عام المنفعه را وظیفه ذاتی خود دانسته و می دانیم.

«تیموری» با اشاره به اینکه از طریق اجرای لاین اضطراری، هم اکنون ۷۰ لیتر بر ثانیه به آب شرب ملکشاهی افزوده شده و مشکل این شهر مرتفع شده است، گفت: آب شرب این شهر بصورت مستمر از طریق این شرکت و مجموعه بهداشت و درمان رصد و آزمایش می شود و خوشبختانه تا کنون هیچگونه مشکلی مشاهده و گزارش نشده است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل فاز اصلی انتقال آب به ملکشاهی، به بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اینکه تامین آب شرب سالم و کافی از خواسته های بحق مردم می باشد، افزود: انتقاد و پیگیری رسانه ها و مردم بجا و بحق است و از انتقادات سازنده مردم و رسانه ها استقبال می‌کنیم.

روستاهای چوار در تنش آبی!/طرح آبرسانی مهرماه آغاز می شود!

«نوراله تیموری» با بیان اینکه در حوزه شهر چوار مشکل آب شرب مرتفع شده است، گفت: با بهسازی چشمه دهستان مورت و تزریق ۴۵ لیتر بر ثانیه به آب شرب شهر چوار، خوشبختانه مشکلات آب شرب این شهر مرتفع گردید و انتقادات مردمی و رسانه ای نیز کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان چوار همچنان دارای تنش و کمبود آب شرب هستند، بیان داشت: در تلاش هستیم تا از طریق آب سد ایلام مشکلات بخش عمده‌ای از روستاهای شهرستان چوار را برای همیشه مرتفع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه مطالعه طرح انتقال آب به روستاهای چوار انجام شده و پروژه در حال واگذاری به پیمانکار است، یادآور شد: امیدواریم که عملیات اجرایی این طرح مهم در مهرماه امسال آغاز شود و به سرعت شاهد رفع مشکلات آبی روستاهای این منطقه باشیم.

«نوراله تیموری» با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات عمرانی و آبرسانی استان ایلام در سال‌جاری ۶۹۴ میلیارد تومان است، خاطرنشان ساخت: اختصاص این میزان اعتبار در حوزه آب و فاضلاب استان ایلام بی سابقه بوده است.

از نقدهای منصفانه استقبال می کنیم!

وی با اشاره به نقدهای اهالی مطبوعات و رسانه های استان از مجموعه آب و فاضلاب، تصریح کرد: نقدهای بجا، منصفانه، عقلی، منطقی و بدور از حب و بغض باعث شده است که آبفای استان در رفع چالش ها و مشکلات مردم به موفقیت های فراوانی دست یابد و جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تشکر از رسانه های فعال، دارای مجوز و شناسنامه دار استان؛ تاکید کرد: همواره خود و همکارانم را به سعه صدر و پاسخگویی توأم با ادب و اخلاق در برابر مردم و رسانه ها و خبرنگار فعال و دارای مجوز رسمی؛ توصیه کرده ام.

اجحاف در حق مردم، مسئولان و رسانه ها!

«تیموری» با بیان اینکه متأسفانه عده ای از افراد با راه اندازی برخی سایت ها و کانالهای بدون مجوز؛ رویه ای تخریبی در پیش گرفته اند و بی محابا بر مردم و مسئولان می تازند، تاکید کرد: امیدواریم که مسئولان ذیربط در این خصوص چاره اندیشی کنند تا در حق رسانه های قانونی و فعال استان و همچنین مردم و مسئولان استان اجحاف نشود.

وی فعالیت رسانه ای روزنامه های قدس و آوای اقتصاد و سایت و کانال بازتاب ایلام در استان را بسیار سازنده، اصولی، منطقی و در راستای رفع مشکلات عموم جامعه و ستودنی ارزیابی کرد و بیان داشت: انتقاد سازنده و منصفانه حق مردم و رسانه هاست اما نباید انتقادات توأم با توهین و تخریب باشد.

گفتنی است؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در پایان این دیدار از خبرنگاران این مجموعه رسانه‌ای با اهداء لوح سپاس تجلیل و تقدیر کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.