تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۱۳

آتش سوزی عرصه های طبیعی ایلام ۸۶ درصد کاهش یافت

آتش سوزی عرصه های طبیعی ایلام ۸۶ درصد کاهش یافت
ایلام - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: آمار آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد کاهش یافته است.

 

رضا احمدی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: ۹۶ نقطه بحرانی وقوع آتش بر اساس آیتم های کارشناسی شده و میزان تکرار آتش سوزی در سطح استان شناسایی شده است که در این مناطق اقدام به ایجاد آتش بر شده است.

وی یادآور شد: گشت های موتوری و خودرویی نیز در این کانون ها مستقر شده و در مناطق فوق بحرانی حریق، پایگاه های مهار آتش راه اندازی شده است.

وی افزود: در راستای حفاظت از مناطق بحرانی در سطح جنگل ها و مراتع استان، ۸۹ نقطه به مساحت ۴۱۸ هزار هکتار در سطح استان شناسایی که نیروهای یگان حفاظت و اطفای حریق به صورت شبانه روزی در این مکان ها مستقر و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

احمدی یادآور شد: هر سال قبل از  شروع فصل گرم سال و  وقوع آتش سوزی در سطح جنگل های استان، با همه فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورای های اسلامی شهر و روستا جلسات متعددی در راستای پیشگیری از وقوع حریق و ارزیابی تجهیزات آنها برگزار می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اضافه کرد: مردم می توانند برای گزارش هر نوع آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع استان با شماره ۱۵۰۴ به صورت رایگان تماس بگیرند تا یگان های حفاظت با هماهنگی با سایر نهادها و دستگاه های مرتبط و با حضور نیروهای واکنش سریع برای اطفای حریق وارد عمل می شوند.

استان ایلام دارای بیش از ۷۰۰ هزار هکتار عرصه جنگلی طبیعی و دست کاشت است.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار را طبیعت تشکیل داده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.