تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

مرکز خونگیری سیار در دهلران راه‌اندازی می شود

مرکز خونگیری سیار در دهلران راه‌اندازی می شود
ایلام - مدیر کل انتقال خون استان ایلام از راه اندازی پایگاه سیار اهدای خون از اوایل مهرماه در شهرستان مرزی دهلران خبر داد.

 

مهدی اکبری دهبالایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: راه اندازی پایگاه انتقال خون از مطالبات به حق مردم دهلران است و برنامه داریم در کوتاه مدت در قالب تیم انتقال خون سیار این اقدام را شروع کنیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای راه اندازی سامانه سیار خونگیری از نقاط مختلف استان در حال پیگیری است، گفت: تا پایان سال جاری و با توجه به استقبال مردم احتمالا سه بار خون گیری در سطح شهرستان دهلران انجام شود.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام راه اندازی پایگاه ثابت انتقال خون برای شهرستان مرزی دهلران را از برنامه های سال آینده برشمرد و یادآور شد: تامین اعتبار و زمین مورد نیاز و تجهیزات و نیروی انسانی در این راستا پیگیری می شوند.

دهبالایی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای راه اندازی سامانه سیار خونگیری در سایر نقاط مختلف استان در حال انجام است، اضافه کرد: در قالب این سامانه تمام تجهیزات و امکانات خونگیری و آزمایش خون در یک فضای کانکسی سیار تعبیه می شود.

وی توضیح داد: این سامانه سیار به مدت میانگین یک ماه در هر شهرستان با توجه به میزان استقبال و همچنین تعداد جمعیت واجد اهدای خون آن شهرستان استقرار می یابد.

مدیرکل انتقال خون ایلام با بیان اینکه میزان اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این سامانه ۴۰ میلیارد ریال است، ابراز امیدواری کرد: تا کمتر از یکسال این سامانه سیار خونگیری راه اندازی شود.

اکبری دهبالایی اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه سیار و استقرار بلند مدت آن در شهرستان ها میزان اهدای خون و مراجعه متقاضیان در سطح استان بیشتر از گذشته شود.

وی ثبت نام پذیره نویسی سلول های بنیادی، تامین و نصب دستگاه پلاکت فریزیس و پلاسما فریزیس بهبودیافتگان کرونا را از دیگر خدمات ارائه شده از سوی انتقال خون استان ایلام دانست.

مدیرکل انتقال خون ایلام با بیان اینکه خون یک فراورده مورد نیاز دائمی و غیر قابل جایگزینی است از همه مردم به ویژه زنان و جوانان خواست برای اهدای خون به انتقال خون استان مراجعه کنند.

اکبری دهبالایی تاکید کرد: بیماران خاص چون سرطان، هموفیلی، دیالیز، مادران سزارین، حادثه دیدگان و بیماران نیازمند اتاق عمل به طور مکرر به دریافت خون و فرآورده های خونی نیاز دارند که این نیاز تنها با اهدای خون از سوی مردم امکان پذیر است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.