تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

وزیر نفت:

۳۰۰ میلیارد تومان برای پارک پلی پروپیلن ایلام سرمایه گذاری می شود

۳۰۰ میلیارد تومان برای پارک پلی پروپیلن ایلام سرمایه گذاری می شود
ایلام - وزیر نفت با اشاره به پتانسیل های بالای ایلام و دارا بودن سه درصد ذخائر نفت و گاز کشور گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای پارک پلی پروپیلن ایلام سرمایه گذاری می شود.

 

علی اوجی روز جمعه در جربان بازدید از شرکت نفتی سروک آذر در مهران اظهار داشت: وزارت نفت از طریق شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی در بخش بالادست در این استان برنامه سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری دارد.

وی افزود: برای استان ایلام همچنین در بخش پایین‌دست هم پروژه‌هایی بالغ بر ۲ میلیارد دلار تعریف شده است که امیدواریم این ۲ طرح در اسرع وقت آغاز شود.

وزیر نفت بیان داشت: بخشی از این اعتبار این طرح ها را وزارت نفت و شرکت های تابعه و بخش دیگر آن را صندوق بازنشستگی وزارت نفت و هلدینگ خلیج فارس تامین می‌کند.

اوجی اضافه کرد: وزارت نفت برنامه دارد طی پنج سال آینده حدود چهار میلیارد دلار در بخش پایین دست و بالا دست ایلام سرمایه گذاری کند.

وی تاکید کرد: با چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری در پایین دست و بالا دست علاوه بر رونق اشتغال و توسعه، این استان نیز محرومیت رهایی خواهد یافت.

وزیر نفت تاکید کرد: بهره‌برداری از نخستین پارک زنجیره صنایع تکمیلی زنجیره ارزش ( پ‌پ) در کشور و در استان ایلام در مجاورت پالایشگاه ایلام ظرف حداکثر سه سال آینده آغاز خواهد شد.

به گفته اوجی وزارت نفت متعهد می شود بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق شرکت پترول برای این پارک صنایع تکمیل ارزش (پ پ) هزینه خواهد کرد که امیدواریم بخش خصوصی فعال هم در راستا وارد عمل شود.

اوجی با قدردانی از دست اندرکاران توسعه شرکت نفتی سروک آذر بعنوان یک میدان مشترک، یادآور شد: توسعه این میدان موجب شد روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت در آن تولید شود.

به گزارش ایرنا، وزیر نفت امروز جمعه در بدو ورود به ایلام وارد شهرستان مهران شد و در نخستین برنامه در مزار شهدای گمنام حضور یافت.

حضور در شرکت نفتی آذر مهران، دیدار با مردم و حضور در نشست شورای اداری شهرستان از دیگر برنامه وزیر نفت به ایلام است.

امروز جمعه دوم مهرماه ۱۴۰۰ رییس جمهوری به همراه جمعی از وزرای دولت سیزدهم وارد ایلام شد که در این میان وزیر نفت به عنوان وزیر معین در شهرستان مرزی مهران تعیین و بازدید از چندین پروژه را در سفر یکروزه خود در دستور کار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.