تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

امام جمعه ایلام:

آتش نشانان زندگی دیگران را بر حفظ جان خود مقدم کرده اند

آتش نشانان زندگی دیگران را بر حفظ جان خود مقدم کرده اند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آتش نشانان افرادی خاص هستند که سلامت و نجات زندگی دیگران را بر جان خود مقدم داشته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در دیدار جمعی از آتش نشانان ایلام در آستانه روز ملی ایمنی و آتش نشانی اظهار داشت: آتش نشانان در زمره جان برکفانی هستند که همه تلاش خود را برای حفظ سلامت و نجات جان همنوعان خود به کار می گیرند و در این راه حتی از جان و زندگی خود نیز دریغ نمی کنند.

وی افزود: نمونه بارز و عیان این موضوع را می توان در حادثه تلخ اما قهرمانانه آتش سوزی ساختمان پلاسکو مشاهده کرد که آتش نشانان با علم بر مخاطره آمیز بودن شرایط به دل آتش زدند و با بذل جان خود ایثارگرانه نجات بخش زندگی افراد گرفتار در این ساختمان شدند و یا حرکت شجاعانه شهید لندی نوجوان ایذه ای که جان شیرین خود را فدای نجات دیگران کرد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: افرادیکه دارای روحیه از خودگذشتگی و ایثار هستند، می توانند در مشاغل سخت و طاقت فرسایی چون شغل ارزشمند آتش نشانی دوام بیاورند چرا که این افراد همواره با خطر و حادثه مواجه بوده و سلامت دیگران را بر خود مقدم می دارند.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: آتش نشانان خالق حماسه های بی بدیلی هستند که هر کسی جرات و توان انجام آن را ندارد و در فرامین دین مبین اسلام آمده است که هر کسی یک نفر را از خطر مرگ و گرفتاری نجات دهد، گویی تمام انسان های جهان را نجات داده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام نیز در این دیدار گفت: شهر ایلام در سال های اخیر با مقوله بلندمرتبه سازی و احداث ساختمان های بزرگ مواجه شده که این رشد عمودی در صورت بروز حادثه ای چون آتش سوزی یا هر حادثه دیگری برای نیروهای آتش نشانی ایجاد مشکل کرده است.

نصرت الله لطفی اظهار داشت: ایلام تنها استان فاقد دستگاه اطفای حریق با نردبان هیدرولیک است و خرید و تامین این نردبان برای آتش نشانی ضروری است، چراکه در صورت وقوع آتش سوزی در طبقات بلایی یک ساختمان مرتفع فقط با استفاده از یک نردبان هیدرولیک امکان مهار آن آتش سوزی و نجات ساکنان وجود دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های در دست بررسی سازمان آتش نشانی ایلام ارائه آموزش های همگانی به مردم است تا افراد روش های لازم در خصوص حوادث مختلف را فرا بگیرند تا در صورت بروز حوادث میزان خسارت های مالی و جانی به خانواده ها با استفاده از این آموزش های ارائه شده به شهروندان کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام ادامه داد: میزان حوادث رخ داده در ایلام بیانگر پایین بودن میزان ایمنی شهر در برابر حوادث است و به عنوان مثال شهریورماه ۱۳۳ شهروند گرفتار حادثه نجات یافتند و هفت نفر نیز جان خود را از دست دادند که این امر پایین بودن ایمنی شهر ایلام در برابر حوادث را نشان می دهد.

لطفی یادآور شد: ۳۵ ماموریت برای آتش نشانان تعریف شده است که از جمله این ماموریت ها می توان به مواردی چون مهار آتش سوزی، گیرکردن در آسانسور، سقوط در چاه، مواجه شدن با حیوانات وحشی و یا ورود حیوانات وحشی به داخل منازل اشاره کرد.

در این دیدار سرپرست شهرداری ایلام نیز از آمادگی بسیج امکانات و نیروها برای خدمات رسانی به زائران اربعین خبر داد.

امام جمعه ایلام از مسوولان شهرداری و سازمان آتش نشانی خواست در قالب یک نامه رسمی درخواست خرید یک نردبان هیدرولیک را مطرح کنند تا این موضوع در اعتبارات مصوبه سفر ریاست جمهوری برای مناطق حاشیه نشین گنجانده شود.

اعتبار خرید نردبان هیدرولیک ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد اعتبار شده است.

هفتم مهرماه سالگرد حمله رژیم بعث عراق به پالایشگاه آبادان در سال ۱۳۵۹ به نام روز ملی ایمنی و آتش نشانی نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.