تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸

معاون استاندار ایلام:

هیچ مشکلی در بازگشت زائران از مرز مهران وجود ندارد

هیچ مشکلی در بازگشت زائران از مرز مهران وجود ندارد
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: بدلیل تمهیدات و برنامه ریزی از پیش انجام شده توسط قرارگاه اربعین استان و با وجود اهتمام تمامی دستگاه های انتظامی، امنیتی، امدادی و خدمات رسان هیچ مشکلی در بازگشت زائران از طریق مرز مهران وجود ندارد.

 

 الیاس فتاحی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه ویژه اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: از روز گذشته به تدریج زائرانی که به کشور عراق رفتند، باز می گردند و از این افراد پس از ورود به کشور تست کرونا گرفته می شود.

وی افزود: تمامی زائران در نخستین گیت ورود پس از انجام تست رپید وارد کشور می شوند و افرادی که تست آنان مثبت باشد تحت نظارت مراقبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایلام بصورت مجزا و جدا از سایرین راهی محل سکونت خود می شوند.

معاون استاندار یادآور شد: افرادی هم که  بدحال باشند و حال آنان مساعد نباشد تحت نظارت نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر در پایانه مرزی مهران برای درمان و مراقبت بیشتر به بیمارستان امام حسین(ع) شهر مهران ارجاع داده می شوند.

فتاحی ادامه داد: هم اکنون ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری در پایانه مرزی مهران فعال و آماده خدمات رسانی به زائران است.

فتاحی با قدردانی از تمامی دستگاه های خدمات رسان، امدادی، انتظامی و امنیتی استان تاکید کرد: گروه راهنمای مستقر در پایانه مرزی مهران پس از نماز مغرب و عشا فعال شوند و زائران را پس از ورود به پایانه تا محل سوار شدن به اتوبوس ها هدایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: بدلیل حفظ سلامت تمامی زائران باید پس از ورود به کشور به سمت محل مشخص اتوبوس های مستقر در پایانه هدایت شوند و از طریق از اتوبوس راهی محل سکونت خود شوند.

عملکرد کمیته های قرارگاه ویژه اربعین رضایت بخش است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست اظهار داشت: تمامی کمیته های قرارگاه ویژه اربعین بخوبی وظایف خود را انجام داده اند و تغذیه و آب در پایانه مرزی به اندازه کافی موجود است.

احمد کرمی افزود: اتوبوس به اندازه کافی برای بازگشت زائران به مقصد در پایانه مرزی مستقر است و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: افرایش تعداد گیت ها و همچنین تنظیم صحیح فرآیند تست کرونا که همواره مورد تاکید مسوولان کشوری است در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

بر اساس موافقت مسوولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.