تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

استاندار : مدیریت صحیح تنظیم بازار مانع نوسان قیمت مرغ در ایلام شد

استاندار : مدیریت صحیح تنظیم بازار مانع نوسان قیمت مرغ در ایلام شد
ایلام- استاندار ایلام گفت: مدیریت صحیح تنظیم بازار مانع نوسان قیمت و کمبود مرغ در این استان شد.

 

محمد نوذری روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: با وجود اینکه امسال در بسیاری از استانهای کشور به دلیل کمبود مرغ در بازار شاهد نوسانات و گرانی مرغ بودیم در استان ایلام بازار آرامی از نظر تثبیت قیمت مرغ داشتیم.

وی به گرانی قیمت میوه در استان اشاره کرد و افزود: به منظور تسریع در مدیریت و کنترل قیمت میوه و تره بار باید هرچه سریعتر میدان میوه و تره بار مرکز استان با محوریت شهرداری راه اندازی شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: همچنین برای رفع مشکل گرانی میوه برنامه ریزی لازم برای توسعه کشت های گلخانه ای و باغات میوه در استان انجام گیرد تا بخش زیادی از واردات میوه به استان کاهش یابد.

نوذری همچنین به افزایش قیمت نان در استانهای دیگر کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تغییر قیمت کرایه، حامل های انرژی، دستمزد و بیمه هنوز قیمت نان در استان تغییر نکرده و به خاطر افزایش هزینه های جانبی وزن چانه را کم کرده اند.

وی از متولیان مربوطه خواست: تا نسبت به بررسی و آنالیز قیمت نان در استان اقدام و  در جلسه آتی تغییر قیمت پس از بررسی اعلام شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این سفر چهار اولویت مهم استان در نشست با وزار و معاون اول رییس جمهور شامل نفت و گاز، زیر ساخت اربعین، کشاورزی و گردشگری که استان ایلام در آنها دارای مزیت است مطرح شد و از آنان خواسته شد که با توجه ویژه به این حوزه ها در راستای توسعه آنها مساعدت کنند.

نوذری ادامه داد: آنچه می تواند به عنوان مبنای توسعه استان که ایجاد اشتغال پایدار و روند توسعه اقتصادی فراهم کند تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام سامانه گرمسیری است.

وی اضافه کرد: این پروژه در منطقه غرب یکی از بزرگترین طرح های کشاورزی به وسعت ۱۸هزار هکتار است و به دلیل اهمیت و می تواند در حوزه کشاورزی استان تحول بزرگی ایجاد کند.

استاندار ایلام بیان کرد: در این سفر قرار شد برای تکمیل این پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال و ۴۰۰میلیارد تومان نیز اعتبار خود طرح تخصیص داده شود تا فاز سه از کرمانشاه تا کنحانچم قبل از پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی در ادامه این نشست به نقش اساسی اصناف و بازاریان در حمایت از انقلاب اشاره کرد و افزود: اصناف در دوران کرونا و تنگناهای اقتصادی به دلیل تحریم ها بسیار متضرر شدند و حمایت زیادی از آنها صورت نگرفت نیاز است که مورد توجه قرار گیرند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.