تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

امام جمعه ایلام:

سرمایه‌گذاری و اشتغال در پناه امنیت پایدار حاصل می‌شود

سرمایه‌گذاری و اشتغال در پناه امنیت پایدار حاصل می‌شود
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه در بحث امنیت داخلی کشور نیروی انتظامی بیشترین تاثیر را دارد، گفت: اساسی‌ترین مبنای توسعه جامعه، امنیت پایدار است و این مقوله در سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی نقش اساسی دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروی انتظامی به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا اظهار داشت: امنیت داخلی کشور مدیون مجاهدت‌های آشکار و پنهان شبانه‌روزی نیروی انتظامی و حاصل برکت خون شهداست.

وی افزود: گردشگران خارجی هنگام ورود به هر کشوری شیوه برخورد پلیس را مبنای قضاوت خود در مورد آن کشور می‌داند و رفتار نیروی انتظامی ما با شهروندان و مهمانان در داخل کشور همین نقش را دارد و بنابراین اولین معرف جمهوری اسلامی در ارتباط و نوع رفتار با میهمانان خارجی، نیروی انتظامی است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: بدون شک رفتار نیروی انتظامی با شهروندان داخلی یا میهمانان و گردشگران خارجی نه تنها به عنوان یک رفتار سازمانی درون شبکه تاثیرگذار است بلکه معرف نظام جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل نیز خواهد بود.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار اضافه کرد: نقش اشراف اطلاعاتی و کنترلی پلیس برای تامین امنیت جامعه فوق‌العاده تاثیرگذار و ارزشمند است و همچنین نیروی انتظامی همگام با تغییرات و پیشرفت‌های فناوری در دنیا رشد کرده و در این میان نقش پلیس فتا در ایجاد امنیت روانی و به عنوان پناهگاهی مطمئن برای جامعه در فضای به هم ریخته مجازی است و کلانتری‌ها نیز پناهگاه اصلی مردم برای حل مشکلات و برخورد با جرائم مشهود و ناراحت‌کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پلیس راهور هم که نقشی مهم در پیشگیری از تلفات جاده‌ای دارد و یکی از کارهای ارزنده پلیس راهور، بحث فرهنگ سازی عمومی و طرح همگانی همیار پلیس در بین مدارس و مهدهای کودک است که از همان کودکی، فرزندان را به عنوان کمک و همراه خود انتخاب کردند.

وی ادامه داد: مبارزه با مفاسد اجتماعی مخصوصا مفاسد سازماندهی شده که فراتر از جرائم فردی هستند از حساسیت‌های خاصی برخوردار است که پلیس مبارزه با مفاسد باید با تمام توان و شگردهای خود برای پیدا کردن عقبه این شبکه‌ها ورود کرده و اعضا و اتاق‌های فکر آنها را که بعضا در خارج از استان و یا حتی کشور هستند شناسایی و دستگیر کنند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار از رویکرد جدید سازمان عقیدتی سیاسی ناجا برای افزایش بینش و بصیرت کارکنان نیروی انتظامی قدردانی کرد و گفت: نقشی که پلیس یگان ویژه در تامین امنیت جامعه و شهروندان برای جلوگیری از فتنه‌انگیزی آشوب‌گران و فتنه انگیزان سودجو دارد قابل انکار نیست.

وی ضمن گرامیداشت یاد نیروهای شهربانی، ژاندارمری و کمیته سابق، افزود: نقش پیشکسوتان ناجا قبل از سال ۱۳۷۰ در کسوت ژاندارمری، شهربانی و نیروهای کمیته نیاز به بازنگری و معرفی عمومی دارد، چرا که نباید از حماسه آفرینی این نیروها و شهدای گرانقدری را که برای حفظ امنیت و استقلال کشور تقدیم کردند به عنوان بخشی اثرگذار از تاریخ این سرزمین غافل شد.

به گزارش ایرنا، آیین صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان با حضور جمعی از مسوولان اجرایی، نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

هفته نیروی انتظامی از امروز ۱۷ مهر ماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.

براساس روز شمار هفته نیروی انتظامی، ۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

۲۰ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و ۲۱ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.