تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

۱۵ میلیون خودرو در جاده های ارتباطی استان ایلام تردد کردند

۱۵ میلیون خودرو در جاده های ارتباطی استان ایلام تردد کردند
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از افزایش ۳۰ درصدی تردد وسایل نقلیه در استان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ میلیون تردد خودرویی طی مدت یاد شده در جاده های ارتباطی این استان ثبت شده است.

سیدزاهدین چشمه خاور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۵۳ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان تردد کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۷۸۶ هزار و ۶۲۴ مورد مربوط به تردد وسایل نقلیه سنگین و ۱۳ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۱۲ مربوط به وسیله نقلیه سواری و وانت بوده است.

وی با اشاره به اینکه سه ماهه نخست سال جاری در مجموع تردد وسایل نقلیه در استان ایلام ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: تردد وسایل نقلیه سنگین سال جاری در استان ۲۷ درصد و وسایل نقلیه سواری و وانت نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام تاکید کرد: پرترددترین محورهای ارتباطی استان، محور ایلام – چوار با تردد ۹۶۳ هزار و ۶۴۰ وسیله نقلیه و ایلام – سرابله با تردد ۷۷۷ هزار و ۹۰۵ وسیله نقلیه بوده است.

چشمه خاور بیان داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۶۱۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان خط کشی و بیش از پنج هزار و ۷۰۰ عدد تابلوی علائم رانندگی در جاده های استان نصب و تعمیر شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت چهار کیلومتر نیوجرسی در جاده های استان نصب شده است، افزود: نگهداری سیستم روشنایی راه ها و تونل ها نیز در سطح ۳۲ کیلومتر انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام اضافه کرد: ۴۸ عدد سرگاردریل پل در راه های استان ایمن سازی و ۶۵۹ مترمربع از تابلوهای اطلاعاتی در سطح راه های استان نصب و تعمیر شده است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.