تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

استان ایلام جزو استان های پیشرو در  نسخه نویسی الکترونیک/ انجام حدود ۳۹ هزار بیمه شده های رایگان  در سطح استان توسط نظام سلامت

استان ایلام جزو استان های پیشرو در  نسخه نویسی الکترونیک/ انجام حدود ۳۹ هزار بیمه شده های رایگان  در سطح استان توسط نظام سلامت
نگاه اقتصاد - نورالدین رحیمی؛  مدیر کل بیمه سلامت استان در نشست خبری و با حضور اصحاب رسانه گفت:سالانه حدود ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه درمان و خرید خدمات سلامت برای بیمه شدگان می شود.

 

رحیمی با اشاره به این که هم اکنون  در استان ایلام حدود ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند، افزود: در کل کشور حدود ۴ هزار نیروی انسانی در این نهاد خدمت می کنند.

ایشان با بیان این که جمعیتی  بالغ بر ۶۰ درصد  جمعیت کشور از طریق بیمه سلامت خدمات بیمه ای دریافت می کنند، تصریح کرد: در ایلام حدود ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیر کل بیمه سلامت گروه های تحت پوشش بیمه سلامت را شامل صندوق های کارکنان دولت، روستائیان و عشایری،  بیمه سلامت همگانی، کمیته امداد، بیمه اتباع بیگانه و  بیمه اقشار  عنوان کرد و گفت: بیشترین جمعیت تحت پوشش را  عشایر و روستائیان که در قالب نظام ارجاع پزشک خانواده خدمات دریافت می کنند، تشکیل می دهند.

رحیمی  یادآور شد: حدود  ۳۰۰ مرکز تشخصیص درمانی  در استان طرف قرار داد بیمه سلامت هستند و سالانه در حدود ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه درمان  و خرید خدمات سلامت برای بیمه شدگان می شود.

ایشان اضافه کرد:  ۹۰ درصد هزینه های  بستری در بخش دولتی و ۷۰ درصد خدمات درمانی سرپایی  هم پوشش داده و پرداخت می شود.

مدیرکل  بیمه سلامت استان ایلام با اشاره  به بیماری منحوس کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری همه گیر تاکنون حدود ۳۱ میلیارد تومان هزینه بیماران کرونایی شده  و آمار ۷ هزار پرونده بیمار سرپایی و بستری کامل در استان ایلام به ثبت رسیده است.

این مسئول در ادامه با بیان این که متوسط هزینه برای هر بیمار کرونایی سرپایی حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر بیمار بستری حدود ۴ میلیون  و ۴۰۰ هزار تومان بوده، افزود:   تمام پرداختی ها به صورت الکترونیکی و فرایند دخل و تصرف حذف شده و روند ارسال و ارجاع اسناد در مراکز درمانی به صورت الکترونیک است و اسناد سرپایی با کد ملی وارد می شود.

رحیمی خاطر نشان ساخت: در سال جاری تمام خدمات توانبخشی بهزیستی برای اولویت  هم  در حوزه فیزیوتراپی و کار درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

ایشان افزود:  حدود ۳۹ هزار بیمه شده ی  رایگان در سطح استان  بر اساس بخش نامه دولت مجاز به مراجعه به مراکز دولتی هستند و با رایزنی های انجام شده، این  بیمه شده ها می توانند به مطب های پزشک های خصوصی هم مراجعه کنند  و استان ایلام در این زمینه پایلوت در کشور است.

این مسئول تاکید کرد: قرارداد با حدود ۳۰ پزشک عمومی در سطح استان  بسته شده و  در بحث نسخه نویسی الکترونیک استان ایلام جزو استان های پیشرو می باشد که در فرایند حذف تدریجی نسخه های کاغذی، زیرساخت ها در استان ایلام فراهم شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان در پایان گفت: با حضور همکاران آموزش های لازم به پرسنل مطب ها و مراکز درمانی استان ارائه شده  و استان ایلام به عنوان اولین استان در کشور  در فرایند عدم  نسخه نویسی محسوب می شود.

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.