تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

۹ نمایش خیابانی ویژه کنگره ملی شهدا در ایلام اجرا می‌شود

۹ نمایش خیابانی ویژه کنگره ملی شهدا در ایلام اجرا می‌شود
ایلام - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: ۹ نمایش خیابانی با موضوع ایثار و شهادت ویژه کنگره ملی سه هزار شهید این استان اجرای عمومی خواهند داشت.

 

عبدالحسین رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این گروه های نمایشی پیش از برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید این استان اجراهای عمومی خود را در مناطق مختلف استان خواهند داشت.

وی با ذکر اینکه در روز برگزاری کنگره نیز نمایش خیابانی در حاشیه این برنامه اجرا می شود، ادامه داد: علاوه بر این برنامه های مختلف فرهنگ، هنری دیگر نیز پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی و ارشاد اسلامی ایلام برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی ادبیات داستانی دفاع مقدس و توزیع بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب تا پایان سال در سطح استان به ویژه مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار به نام و یاد شهدا را از جمله این برنامه های بزرگداشت کنگره ملی شهدای این استان عنوان کرد.

رحمتی برگزاری محفل شعر و خاطره گویی در استان، طراحی و رونمایی از پرتره شهیدان، اجرای نمایش خیابانی در یادواره شهدای شهرستان‌ها و اجرای ورک شاپ و برگزاری نمایشگاه آثار هنری(عکاسی، طراحی، نقاشی و خوشنویسی) در شهرستان‌ها از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره سه هزار شهید استان ایلام است که از هفته دفاع مقدس آغاز شده‌اند.

به گفته وی، همچنین پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی نیز اسفند ماه سال جاری در شهرستان دهلران  به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره ملی سه هزار شهید استان است.

استان ایلام در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و  ۳۳۱ آزاده را تقدیم کرد و بیش از ۳۰۰ بار مورد بمباران هوایی قرار گرفته است.

کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان ایلام، آذر ماه سال جاری در قالب ۵ اجلاسیه برگزار خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.