تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

شهروندان ایلامی دمای منازل را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند

شهروندان ایلامی دمای منازل را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند
ایلام - مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: تنظیم دمای هوای منازل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه نقش مهمی در کاهش مصرف گاز دارد.

 

عباس شمس اللهی روز چهارشنبه با اشاره به فرارسیدن فصل سرد سال، برودت هوا و افزایش مصرف گاز در استان در گفت و گویی افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی برای جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش رعایت نکات ایمنی در استفاده از این وسایل الزامی است.

وی افزود: شهروندان قبل از استفاده از بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند و هر وسیله گازسوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آن ها یادآور شد: کلاهک H در مبادی خروجی دودکش ها به دلیل ممانعت از فشار جریان باد و خروج گازهای سوخت الزامی است و رعایت این نکات برای حفظ سلامت باید جدی گرفته شود.

شمس اللهی تاکید کرد: مشترکان گاز از قرار دادن خروجی دودکش در داخل راهروها، حیاط خلوت‌های مسقف و همچنین بصورت افقی به منظور جلوگیری از حوادث ناشی از گاز گرفتگی خودداری کنند.

وی گفت: بخاری بدون دودکش به هیچ عنوان در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و نورگیرها نباید نصب شود.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام اضافه کرد: استفاده از لوله های آکاردئونی (خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز اقدامی خطرناک و بازی با جان است و در نصب بخاری باید از دودکش های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.

شمس الهی همچنین از مدیران دستگاههای اداری ایلام درخواست کرد: که با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و افزایش مصرف گاز، وسایل گرمایشی سازمان‌های تحت امر را  یک ساعت قبل شروع ساعت اداری روشن و یک ساعت قبل از اتمام ساعت کاری خاموش نمایند و در تعطیلات آخر هفته و سایر ایام تعطیل هم از خاموش بودن سیستم گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

وی هشدار داد: در صورت رعایت نکردن صرفه جویی و مصرف بی رویه جریان گاز سازمان‌های پر مصرف قطع خواهد شد از این رو ادارات و سازمان‌ها  می‌توانند برای صرفه‌جویی موثر در مصرف گاز از موتورخانه هوشمند استفاده کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.