تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

۲۶۰ میلیارد ریال برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در ایلام اختصاص یافت

۲۶۰ میلیارد ریال برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در ایلام اختصاص یافت
ایلام- استاندار ایلام با بیان اینکه ۲۶۰ میلیارد ریال امسال برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایلام اختصاص یافته گفت:

عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی به واسطه فرهنگ بسیج، ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ” حسن بهرام نیا” روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: همه شهدای ما، فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان به تعبیر فرمایش های مقام معظم رهبری، همه بسیجی بودند، چرا که تفکر، رفتار، منش و قیام انها حول محور فرهنگ بسیجی بوده است.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ بسیجی فراگیر و عالم گیر شده است، تصریح کرد: امروز در جهان می بینیم که این تفکر آزادی خواهی و آزادی طلبی در جهان نشر یافته است.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه باید با تمام ظرفیت و هر آنچه در توان داریم در راستای اعتلای فرهنگ بسیجی، به میدان آورده و تلاش کنیم، ابراز کرد: بسیجی تمامیت خواه نیست، بسیجی در همه زمینه ها، چهارچوب دار صحبت می کند و حرمت مردم و مسولان را رعایت و حفظ می کند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان با عمل خود، فرهنگ بسیج را ترویج می دهند، یادآور شد: باید در راستای تقویت این فرهنگ به‌ویژه به همت همه افرادی که داعیه بسیج را دارند، تلاش شود.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه این همه عزت و اقتدار نظام اسلامی به واسطه فرهنگ بسیجی است، ابراز کرد: این فرهنگ ناب، میراث ماندگار و سند گرانبهای شهدا است که همه ما به آن افتخار می کنیم.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مطالبه گری باید بر اساس فرهنگ و آموزه های بسیج باشد، تصریح کرد: جوانان امروز که در عرصه های مختلف فنی، عملی، اجتماعی و سایر حوزه حماسه می آفرینند، خلاقیت دارند و در حوزه های مختلف سرآمد شده اند، همه برگرفته از فرهنگ بسیجی است.

بهرام نیا با اشاره به جنایت رژیم غاصب اسرائیل در غزه، یادآور شد: این میدان، میدان حق و باطل است و پیروز آن، جبهه حق که همان مردم غزه هستند، خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کل اعتبارات فرهنگ ایثار و شهادت ۶۲۵ میلیارد ریال بوده است، گفت: اختصاص این میزان اعتبار، در تاریخ استان سابقه نداشته و در کشور نیز بی نظیر بوده است که از این میزان، بیش از ۴۹۳ میلیارد ریال معادل ۷۹ درصد آن تخصیص داده شده است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه حسینیه یادمان شرهانی در دهلران امسال آماده می شود و انتظار می رود که در دهه مبارک فجر افتتاح شود، گفت: یادمان قلاویزان نیز بسیار خوب مورد توجه قرار گرفته است ولی هنوز جای کار دارد و بایستی یادمان های استان که نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امسال ۲۶ میلیارد تومان اعتبار استانی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یافته و در سفر آتی رییس جمهوری نیز مبلغ قابل توجهی برای حوزه فرهنگ ایثار و شهادت استان نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: نسل جوان ما باید این عظمت ها و حماسه ورزی ها را بدانند و به آنها انتقال دهیم که با چه سختی ها یی، این اقتدار و پیشرفت ها امروز نظام اسلامی حاصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه کردن در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه گذاری است، گفت: سرکشی و دیدار با خانواده های معظم شهدا، حضور در یادمان های دفاع مقدس و شهدا، توجه به این یادمان ها، یک سرمایه است که باید قدردان آن بود.

در این نشست در خصوص تکمیل و تجهیز یادمان های شهدا و دفاع مقدس در استان از جمله یادمان های شهدای گمنام سرابله با حضور مسئولان استان بحث و تبادل نظر شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.