تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تزریق بیش از ۹۸ میلیون دُز واکسن افتخار بزرگی برای دولت سیزدهم است

تزریق بیش از ۹۸ میلیون دُز واکسن افتخار بزرگی برای دولت سیزدهم است
تهران- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: آرامش نسبی که در جامعه در مقابله با کرونا حاکم شده و تزریق بیش از ۹۸ میلیون دُز واکسن، حاصل تلاش‌ها و تدابیر ارزشمند دولت سیزدهم است.

 

سیدمحمد پاک‌مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ما با اشاره به گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت در بخش بهداشت و درمان اظهار داشت: عملکرد مثبت دولت کارآمد انقلابی در خصوص واکسیناسیون عمومی کرونا بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی یکی دو سال اخیر بزرگترین دغدغه مردم نه تنها در ایران  بلکه در تمام دنیا موضوع سلامت و تهدید سلامت از سوی کووید۱۹ بود و آمار فوتی‌ها و مبتلایان و نقشه رنکینگ قرمز تمام استان‌های کشور حاکی از آن بود که در یک وضعیت بحرانی قرار داریم.

پاک مهر در ادامه بیان کرد: در یک شرایطی جامعه  برای مقابله قاطع با کرونا و مهار ‌آن به فرمانده نیاز داشت، دولت کارآمد انقلابی سکان هدایت کشور را عهده‌دار شد.

وی با اشاره به چالشها و مشکلات پیش روی دولت در این زمینه اظهار کرد: با توجه به اینکه این بیماری درمان و پیشگیری صد در صدی نداشت و تنها راه مهار آن رعایت پرتکل‌های بهداشتی و ارتقای ایمنی جامعه از طریق واکسیناسیون بود، دولت سیزدهم در تولید و واردات واکسن به شدت تحت فشار بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: آرامش نسبی که امروز در جامعه در این زمینه ایجاد شده،  حاصل تلاش‌ها و تدابیر ارزشمند دولت سیزدهم است که با واردات واکسن و تزریق بیش از ۹۸ میلیون دُز واکسن محقق شده که افتخار بزرگی است.

وی افزود: در دولت گذشته در خصوص واردات و تزریق واکسن بهانه‌های زیادی وجود داشت مبنی بر اینکه به ما واکسن نمی‌دهند و در دنیا کمبود واکسن است اما دیدیم که واکسن به وفور وارد شد و بخش زیادی از شهروندان  واکسن دریافت کردند. بنابراین یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه سلامت تهیه واکسن، تامین سلامت و حفظ جان مردم بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:  دولت در نخستین امتحان خود در زمینه واکسیناسیون گسترده بسیار موفق بود و از این جهت باید از اقدام انقلابی دولت سیزدهم قدردانی کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  با اشاره به نقش موثر واکسن در کاهش ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن اظهار کرد: کووید۱۹ ویروسی است که به صورت مرتب دچار جهش می‌شود و نسبت به واکسن نیز مقاومت‌های جدیدی شکل می‌گیرد که با توجه به آن نباید صرفا به واکسیناسیون اکتفا کرد و باید حتما پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت شود.

وی ادامه داد: بنابراین نیاز است برای مقابله و مهار ویروس‌های جهش یافته کووید ۱۹ واکسن‌های جدیدتری تولید کنیم تا ایمنی بالایی در جامعه فراهم شود و مصون‌سازی را در حوزه سلامت مردم داشته باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.