تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

معاون استاندار: مرغداری های بالادست حوزه سد ایلام استانداردهای را رعایت کنند

معاون استاندار: مرغداری های بالادست حوزه سد ایلام استانداردهای را رعایت کنند
ایلام -معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از مرغداری های بالادست حوزه سد ایلام خواست در خصوص رعایت مسایل زیست محیطی استانداردهای لازم را رعایت کنند.

 

جهانگیر رستمزاد روز سه شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات زیست محیطی واحدهای بالادستی سد ایلام اظهار داشت: هرچند بر لزوم افزایش تولید و توسعه واحدهای تولیدی در استان تاکید داریم اما دغدغه اصلی ما حفظ سلامت آب و رعایت مسایل بهداشتی و سلامت مردم است.

وی افزود: با توجه به اعلام آلایندگی واحدهای مرغداری بالادست سد ایلام نیاز است هر واحد از نظر تجهیزات تصفیه خانه، لاشه سوز، سبتینگ و سایر موارد استانداردسازی مواد آلاینده تجهیز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام خواستار تشکیل کمیته ای برای بررسی وضعیت آلایندگی این واحدها و نظارت بر رعایت مسایل زیست محیطی آنها با عضویت دانشگاه علوم پزشکی، آب منطقه ای، محیط زیست، دامپزشکی و جهادکشاورزی و اتحادیه مرغداران استان شد.

رستمزاد اظهار داشت: با توجه به ماده قانونی برای این قبیل واحدهای آلاینده هرگونه افزایش ظرفیت و توسعه آنها ممنوع و لازم است این مساله با دقت مد نظر باشد.

به گزارش ایرنا، در این نشست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل دامپزشکی و معاون بهبود تولیدات دامی در خصوص مسایل و مشکلات این واحدهای مرغداری مطالبی مطرح کردند که در پایان تشکیل یک تیم متشکل از دستگاه های مربوطه برای بررسی وضعیت آلایندگی این واحدها مورد موافقت قرار گرفت.

بر اساس آمار جهاد کشاورزی ۴۸ واحد مرغداری در حوزه آبریز سد ایلام فعالیت دارند که بر اساس مصوبه این نشست، تمدید مجوز آنها منوط به رعایت الزامات بهداشتی است.

استان ایلام دارای بیش از ۳۸۰ واحد مرغداری است که ماهانه سه برابر میزان مصرف بازار استان مرغ تولید می کنند و اکنون ایلام به عنوان استان معین تامین کننده مرغ خوزستان مازاد مرغ را به این استان ارسال می کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.