تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

رییس دانشگاه ایلام: مهم ترین ویژگی شهدا انقطاع از لذت های دنیوی است

رییس دانشگاه ایلام: مهم ترین ویژگی شهدا انقطاع از لذت های دنیوی است
ایلام - رییس دانشگاه ایلام با یاداوری اینکه شهادت تنها نصیب مقربان الهی می شود ، گفت: مهم ترین ویژگی شهدا انقطاع از لذت های دنیوی است.

 

طاهر علی محمدی روز شنبه در اجلاسیه دانشجویی یادواره شهدای دانشجوی استان ایلام اظهار داشت: شهدا در مبارزه با ضد انقلاب با جانفشانی شجاعانه مقابله کردند و اکنون نیز ما را در رسیدن به اهداف متعالی یاری می دهند.

وی افزود: شهدا به دلیل جایگاه والا نزد خداوند متعال پس از مرگ نیز حیات دارند و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

رییس دانشگاه ایلام تصریح کرد: شهدا تمام هستی خود را در راه خداوند متعال انفاق کردند، شهیدان در اعمالشان تنها به خدا توجه دارند و همه چیز در محضر شهید است.

علی محمدی ادامه داد: ویژگی شهید نظر به وجه الله است شهید به خداوند توجه ویژه دارد و ویژگی و خصلتی را پیامبر برای شهید بیان می فرماید آن وجه الله است.

وی اضافه کرد: پرده های غیب برای شهید کنار رفته است. اگر شهید به مقام بالایی می رسد به این معناست که به مرحله انقطاع رسیده و از لذت های دنیوی گذشته است.

علی محمدی بیان داشت: عالمان و عارفان پس از سال ها تلاش علمی و معنوی به سیر و سلوک عارفانه رسیدند اما شهدا با جهاد فی سبیل الله یکباره به مقام بالایی نزد خداوند رسیدند.

رییس دانشگاه ایلام گفت: مقام و منزلت شهدا پس از شهادت بیشتر نمایان می شود و در اینجا وظیفه ما این است که یاد این بزرگان را گرامی بداریم.

به گزارش ایرنا، اجلاسیه شهیدان دانشجو با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین ( ع ) ایلام، فرمانده انتظامی استان، رییس دانشگاه ایلام، خانواده های شهید دانشجو و جمعی از مسوولان استانی در سالن شهید حیدری دانشگاه ایلام امروز برگزار شد.

کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام از چهارم تا ۱۱ آذر ماه به مدت هشت شبانه روز با برنامه های متعدد در حال برگزاری است./ ایرنا

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.