تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

نامه‌ای کودکانه‌ که طبیبان را به هلیلان محروم کشاند

نامه‌ای کودکانه‌ که طبیبان را به هلیلان محروم کشاند
ایلام - روزی که ستایش دخترک خردسال زردلانی آن نامه کودکانه و دارای غلط‌ املایی را به دست معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف تهران می‌داد، فکر نمی‌کرد یک تیم از اطبای متخصص را به سرزمین محروم خود بکشاند.

 

تابستان امسال بود که تیمی از دانشجویان عضو گروه‌های جهادی دانشگاه صنعتی شریف برای خدمات‌رسانی به منطقه محروم و دورافتاده زردلان از توابع شهرستان تازه تاسیس هلیلان سفر کردند.

در همین سفر کوتاه تیم‌های جهادی بود که ستایش دانش‌آموز مقطع ابتدایی ساکن روستای چال‌خشک دهستان زردلان با وجود کوچکی سن با ماهیت کار این دانشجویان آشنا شد و همین آشنایی جرقه‌ای را در ذهن کوچکش روشن کرد.

قبل از اینکه تیم جهادی دانشجویان ماموریت عمرانی خود را به اتمام برسانند و هلیلان را به مقصد تهران ترک کنند، ستایش نامه‌ای نوشته و به دست دکتر علی‌اکبر ابوالحسنی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف می‌دهد و دکتر نیز به ستایش و دنیای کودکانه وی قول پیگیری نامه را می‌دهد.

ابوالحسنی بعد از بازگشت از زردلان بلافاصله نامه ستایش را می‌خواند که در آن نگارنده نامه به گوشه‌ای از مشکلات درمانی و بهداشتی مردم منطقه زردلان و بخش جزمان اشاره کرده است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اصل نامه ستایش کوچک و عکسی که به یادگار با وی گرفته است را به دست دکتر بهاروند رییس بخش سلول‌های بنیادی پژوهشکده رویان می‌رساند و از مسوولان این پژوهشکده خواستار پیگیری درخواست‌های درمانی ستایش می‌شود.

رییس پژوهشکده رویان که از عمق محرومیت و نیازهای مردم دورافتاده زردلان آگاه می‌شود بلافاصله تیمی متشکل از چند تن از پزشکان متخصص و با تجربه پژوهشکده را به مقصد زردلان سازماندهی می‌کند.

این تیم درمانی متشکل از پزشکان بخش‌هایی چون زنان و زایمان، اورولوژی، اورتوپد و تغذیه بودند که طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با استقرار در مرکز خانه بهداشت روستای کهره مردم هلیلان را رایگان ویزیت کردند.

جمعیت زیادی از اقصی نقاط شهرستان هلیلان که خبر آمدن این تیم درمانی متخصص را شنیدند، پیرامون محل استقرار آنها حضور داشتتد و منتظر دریافت نوبت و ملاقات با پزشکان مد نظر خود بودند.

در نگاه تک تکشان بارقه‌های امید و شوق را می‌توان دید و خرسند و دلگرم از حضور تیمی از بهترین و مجرب‌ترین پزشکان کشور متعلق به پژوهشکده معتبر رویان در منطقه محروم و دورافتاده هلیلان هستند.

پیر و جوان، زن و مرد خود را به مکان استقرار این تیم پزشکی رسانده‌اند تا شاید با ویزیت رایگان توسط این پزشکان گوشه‌ای از آلام آنها تسکین یابد.

مهدی یکی از شهروندان ساکن منطقه زردلان که برای ویزیت توسط پرسنل درمان اعزامی از پژوهشکده رویان به این مرکز درمانی مراجعه کرده بود، گفت: حضور متخصصان و ویزیت رایگان بیماران توسط این پزشکان حرکتی ارزشمند و انسان پسندانه برای ساکنان مناطق محروم و فاقد امکانات است.

بابا حسن نیز پیر و پا به سن گذاشته است که سلانه سلانه برای دریافت ویزیت رایگان آمده و بعد از ملاقات با پزشک مد نظرش احساس می‌کرد که در این منطقه دورافتاده فراموش نشده‌اند و پزشکانی خیر و نیکوسرشت با عالی‌ترین مدارج علمی و دانشگاهی بدون هیچ چشمداشتی و حق ویزیتی به هلیلان آمده‌اند.

پزشکان تیم بدون وقفه و استراحت و با روحیه جهادی که از آنها انتظار می‌رود بیماران را یکی پس از دیگری ویزیت و در صورت نیاز به مراکز درمانی و آزمایشگاهی معرفی می‌کنند.

دکتر مرضیه شیوا متخصص زنان و زایمان و عضو هیات علمی پژوهشکده رویان در فرصتی اندک در مورد حضور تیم پزشکی این پژوهشکده در شهرستان تازه تاسیس و محروم هلیلان اظهار داشت: دیدن عمق محرومیت مردم هلیلان بسیار دردناک است به گونه‌ای که برخی از بیماران توان رفتن به دکتر ندارند در حالی که از تاریخ آزمایش و سونوگرافی آنها می‌گذرد.

ویزیت رایگان بیش از هزار نفر در هلیلان

مسوول گروه جهادی پزشکی “شریان امید” در هلیلان گفت: با تلاش و اهتمام پزشکان و نیروهای جهادی بیش از هزار نفر توسط گروه شریان امید در شهرستان تازه تاسیس و محروم هلیلان بصورت کاملا رایگان ویزیت شدند.

علی‌اکبر ابوالحسنی اظهار داشت: تیم پزشکی جهادی شریان امید متشکل از پزشکان پژوهشکده رویان، گروه جهادی شهید وزوایی دانشگاه صنعتی شریف و گروه جهادی بیمارستان شهید مدنی است.

همه با هم با همدلی و همکاری باید در راستای رفع مشکلات مناطق محروم کشور تلاش کنیم و گروه شریان امید باید بعنوان یک الگو در سراسر کشور تکرار شود و گروه‌هایی خودجوش به این شکل در بخش‌های مختلف عمرانی و پزشکی و سایر حوزه‌ها بدون هیچ چشمداشتی و تنها در راستای محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به مردم در مناطق محروم حضور یابند و به مردم خدمت دهند.

به گزارش ایرنا، هدف اصلی این تیم شناسایی بیمارانی است که نیازمند تکمیل درمان و ارجاع به مراکز درمانی هستند تا با همکاری بنیاد علوی درمان این افراد پیگیری شود.

بنیاد علوی با تامین منابع مالی از سوی خیرین در این طرح درمانی با تیم پزشکی پژوهشکده‌ رویان مشارکت دارند./ایرنا

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.