تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

امام جمعه ایلام: عظمت حضرت زینب (س) بهترین الگو برای مادران شهداست

امام جمعه ایلام: عظمت حضرت زینب (س) بهترین الگو برای مادران شهداست
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عظمت حضرت زینب ( س ) بهترین الگو برای مادران شهداست چرا اکه آنان نیز در دوران دفاع مقدس فرزندان خود برای دفاع از آرمان های اسلام به نبرد استکبار فرستادند و به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار داشت: عظمت حضرت زینب (س) آنقدر زیاد بود که وی پس از اسارت، در برابر ابن زیاد با بلاغت و صریح و با استفاده از آیات خداوند وی را دچار اضمحلال کرد و همه دشمنان را در حیرت فرو برد.

وی افزود: حضرت زینب (س) فرزندان خود و اصحاب امام حسین (ع) در مقابل چشمش شهید شدند و پس از این اتفاقات فرمودند: ( خداوند این بزرگان را نزد خود بپذیر).

خطیب جمعه ایلام با اشاره به عالم بودن حضرت زینب تاکید کرد: به فرموده امام سجاد وی عالمی است که از دیگران هیچ علمی نیاموخته چراکه علم او خدایی است و خداوند به وی عطا کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار یکی از مهم ترین دلایل افزایش طلاق در جامعه را نداشتن استقامت و صبوری عنوان کرد و گفت: اگر انسان در برابر مشکلات و مصائب زندگی صبر پیشه کند، زندگی شیرین می شود که در راستا همه ما منش و اخلاق حضرت زینب ( س ) که اسطوره صبر و استقامت در برابر مشکلات بودند را باید سرمشق خود قرار دهیم.

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت روز پرستار گفت: پرستاران شریف ترین و با ارزش ترین شغل را انتخاب کردند چرا که هر لحظه این شغل در واقع عبادت است.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های افراد عالم است، خواندن ۲ رکعت نماز عالم ربانی باارزش تر از هزار رکعت برای سایر افراد است.

کریمی تبار ادامه داد: آسمان و زمین تسبیح گو خداوند متعال هستند و هیچ موجودی نیست مگر اینکه خدا را تسبیح می کند، پس بنابراین باید نتیجه گرفت که جز خداوند نباید به کسی امید داشته باشیم./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.