تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

امامان جمعه سراسر کشور: ایران حضور موفقی در مذاکرات وین دارد

امامان جمعه سراسر کشور: ایران حضور موفقی در مذاکرات وین دارد
استانها- امامان جمعه سراسر کشور با بیان اینکه دیپلمات های ایرانی در مذاکرات وین حضوری موفق دارند و آمریکایی ها را در دستیابی به اهدافشان ناکام گذاشته اند، اعلام کردند: نتیجه مذاکرات با ۱+۴ باید رفع کامل تحریم ها و تحقق مطالبات مردم باشد.

 

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ برای رفع تحریم های ظالمانه، در دولت سیزدهم از هشتم تا دوازدهم آذرماه ۱۴۰۰ در وین برگزار شد و سپس پس از وقفه ای چند روزه این مذاکرات از روز گذشته در وین آغاز شده است.

جمهوری اسلامی ایران با تیمی کامل متشکل از نمایندگان دستگاه ها و وزارتخانه های مرتبط با تحریم در این گفت و گو ها حضور یافته و پیش نویس پیشنهادی خود را به طرف های مقابل ارایه کرده است.

امامان جمعه سراسر کشور در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه، با تبریک سالروز میلاد خجسته و مبارک عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، از تلاش های پرستاران برای حفظ سلامت جامعه به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا قدردانی کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات این قشر شدند.

مهمترین محورهای خطبه های نماز جمعه در نقاط مختلف کشور به شرح زیر می آید:

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: لغو تحریم ها علیه مردم و راستی آزمایی آن هدف اصلی مذاکره کنندگان ارشد کشورمان در برابر طرف های غربی مذاکره کننده است.

حجت الاسلام رضا نوری در ادامه با تبریک روز پرستار و ولادت حضرت زینب(س) به جامعه پرستاری گفت: قشر مهربان و دلسوز پرستاری فطرت نوع دوستی خود را در مقابله با کرونا نشان داد به گونه ای بدون هیچ چشم داشتی نگهداری از بیماران و بازگشت سلامتی این افراد را اولویت اصلی خود قرار دادند؛ پیگیری خواسته های پرستاران وظیفه ماست.

امام جمعه موقت گرگان نیز با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س ) و روز پرستار گفت : پرستاران در رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی از خود خدمات بسیار ارزنده برجای گذاشتند که مردم قدردان خدمات آن‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام هم بیان کرد: عظمت حضرت زینب ( س ) بهترین الگو برای مادران شهداست چرا اکه آنان نیز در دوران دفاع مقدس فرزندان خود برای دفاع از آرمان های اسلام به نبرد استکبار فرستادند و به شهادت رسیدند.

همچنین نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: همه مسائل جامعه اعم از سیاست، اقتصاد و شهرسازی باید مبتنی بر پیوست فرهنگی باشد.

آیت الله رسول فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام گفت: همه آنانی که برای مذاکره می روند باید بشدت آگاه باشند و از بخش های مختلف غفلت نکنند؛ ایران در نشست های اخیر و پیش رو تلاش می کند تا توافقات گذشته را عملی و تحریم ها را بردارد.

امام جمعه شهرری نیز تاکید کرد: لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان خواسته به حق و مشروع ملت ایران است که از سوی مذاکره کنندگان هسته‌ای ما پیگیری می‌شود.

حجت الاسلا م سید علی شاهچراغی افزود: جوانان انقلابی و شجاع کشورمان در مذاکرات هسته ای برجام مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستاده و با پایبندی بر اصولی که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده اند کوتاه نمی آیند.

امام جمعه گنبدکاووس هم با اشاره به عملکرد رییس جمهور در دوران ۱۰۰ روزه فعالیت، گفت: رییس دولت سیزدهم در شرایطی دولت را تحویل گرفت که برخی‌ها معتقد به ضرورت ارتباط با غرب برای تامین معیشت بودند اما گره زدن وضعیت اقتصادی کشور به ارز خارجی غلط است چرا که ارز فقط ۳۰ درصد در رونق و توسعه اقتصادی کشور موثر است و ۷۰ درصد دیگر به ظرفیت‌ها داخلی برمی‌گردد.

حجت الاسلام ترابی اظهارداشت: بازگشت به زندگی اجتماعی و آموزشی و کارهای اداری به صورت عادی و برپایی نمازجمعه و شرکت مردم بدون نگرانی را مرهون مدیریت دولت سیزدهم در فراهم کردن شرایط انجام واکسیناسیون همگانی هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک زادروز فرخنده حضرت زینب کبری (س)  گفت: زن اگر حجاب داشته‌ باشد در متن تاریخ قرار خواهد گرفت و اگر بی حجاب بود در حاشیه باقی خواهد ماند و هرچقدر هم سواد و قدرت سیاسی و اقتصادی داشته باشد همچنان در حاشیه مانده و در سایه مرد زندگی خواهد کرد.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از خطبه ها از مسوولان شهری و استانی خواست برای رفع آلودگی هوای این کلانشهر تدبیری جدی و موثر بیندیشند و افزود: رساندن گاز به نیروگاه توس و حذف مازوت برای کاهش آلودگی هوای مرکز استان خراسان رضوی ضروری به نظر می‌رسد.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: مدعیان تمدن در کشورهای غربی بدترین بی‌ادبی و بی‌حرمتی را به ساحت زن و مرد وارد ساخته‌اند که خود یک توحش بزرگ است.

آیت الله عبدالکریم عابدینی همچنین با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار خاطرنشان کرد: روز پرستار را باید به تمامی کادر درمان و بهداشت که در ایام سختی کشیدند و از خانواده دور بودند تبریک عرض کنیم؛ انصافا این قشر رنج های زیادی را متحمل شدند و برخی نیز به درجه شهادت نایل گردیدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز گفت: ارتقای فرهنگ جامعه با اقدام‌های دولت و همراهی مردم امکان پذیر است و باید هر دو در این راستا تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان کرد: پس از شیوع کرونا نیاز جامعه به پرستاران بیشتر احساس شد و در اینجا از این کادر درمان قدردانی می‌شود؛ تقدیر مسوولان از پرستاران کار پسندیده‌ای است اما تلاش برای رفع مشکلات آنها باید در اولویت باشد.

امام جمعه سنندج هم گفت: امروز بزرگترین دغدغه مردم کشورمان، گرانی و بالا بودن قیمت کالاها و مواد خوراکی است که می‌طلبد دولت برای رفع آن با جدیت تلاش کند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره کرد و ادامه داد: پرستاران همواره و به ویژه در شرایط کرونایی کنونی وظیفه‌ای سنگین و خطیر برعهده دارند و باید قدردان تلاش و زحمات آنان بود.

خطیب جمعه سنندج یادآور شد: کار دولت جدید و رییس جمهور مبنی بر وارد کردن واکسن و انجام واکسیناسیون گسترده در کشور قابل تقدیر بوده، چراکه سلامت جامعه از هر چیزی مهمتر است و امیدواریم بزودی شاهد ریشه کن شدن ویروس کرونا باشیم.

همچنین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهارکرد: پرستاران باید با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) در تمامی ابعاد زندگی ایشان را سرمشق خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری نیز ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب ( س) روز پرستار از مسئولان خواست تا به مطالبات بحق پرستاران به صورت ویژه توجه و رسیدگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در ادامه به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند ؛مساله فرهنگ از مسایل اقتصادی و سیاسی مهمتر است، یعنی درک ، برداشت ، باور و روحیه افراد در زندگی جامعه از مقوله فرهنگی هر موضوعی بسیار مهم و اثر گذار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هم با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار یادآور شد: پزشکان و پرستان در این ۲ سال شیوع کرونا فوق العاده زحمت کشیدند و در این راه عده‌ای از این عزیزان نیز به شهادت رسیدند و نباید هیچ وقت زحمات آنها را فراموش کنیم.

آیت‌الله «مصطفی علما» در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در نوزدهم آذر ماه به دستور حضرت امام راحل (ره) گفت: امام عظیم شان (ره) می فرماید فرهنگ و مسائل فرهنگی در راس همه امور قرار دارد زیرا این فرهنگ است که ما را در مقابل استکبار و سختی ها مقاوم می کند و این فرهنگ ما بود که توانستیم اسلام را در دنیا مطرح کنیم و این فرهنگ است که جوانان ما سربازان آمریکایی را در کشتی خودشان دستگیر و محاکمه می کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تحریم های چند روز گذشته آمریکا، افزود: مقاوم معظم رهبری همواره به مسوولان و مردم هشدار دادند نباید گول حرف های آمریکایی ها بخوریم، اروپا و آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نیستند آنها از یک طرف حرف از گفت و گو  و مذاکره می زنند و از طرفی دیگر در عمل علیه ما اقدام های خبیثانه انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به حادثه تصادف مینی بوس دانش آموزان کرمانشاه در روزهای گذشته، از خداوند برای خانواده های دانش آموزان متوفی صبر و دعا برای شفای مجروحان این حادثه مسالت کرد.

همچنین امام جمعه آبادان با بیان اینکه در برخی دستگاه ها و شرکت ها شاهد پرداخت حقوق‌های نجومی هستیم، گفت: از دولت انقلابی انتظار می رود ضمن برخورد جلوی پرداخت حقوق های نجومی را بگیرد.

امام جمعه موقت بیرجند هم بیان کرد: برای انقلاب فرهنگی باید حوزه، دانشگاه و نخبگان وسط میدان باشند تا با تبیین معارف ناب قرآن و اهل بیت (ع) بساط آسیب‌ها در جامعه برچیده شود.

حجت الاسلام مشرفی در ادامه گفت: آمریکا دنبال این است که مجدد بازرسی‌های شدید آژانس را دنبال کنند اما از تیم مذاکره کننده درخواست می‌شود بر اساس مصالح نظام و سیاست‌های کلان مصوبه سال گذشته مجلس که قانون اقدام راهبردی نام دارد را به درستی اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز اظهارکرد: آمریکا و حامیانش باید بدانند سرانجام برجام برای ایران وقتی قابل قبول است که تمام تحریم ‎ها یکجا برداشته شوند و در غیر این صورت بازگشت به برجام محقق نمی ‎شود.

همچنین امام جمعه موقت قصرشیرین با اشاره به انجام دور جدید مذاکرات کشورمان با غربی‌ها، بیان کرد: با توجه به اینکه غربی‌ها در گذشته تاکنون حسن نیت خود را نشان نداده‌اند در دور جدید مذاکرات خواستار رعایت حقوق ملت ایران هستیم.

امام جمعه قشم نیز گفت: در دور مذاکرات هسته ای، آمریکا به بهره گیری از الفاظ سیاسی به دنبال به حاشیه کشاندن مذاکرات و تلف کردن زمان است.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: تیم مذاکره کننده با دقت و سیاست این نقشه شوم را نقش برآب کند و محکم در مقابل زیاده خواهی تیم مقابل بایستد.

امام جمعه کیش هم بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ مدیریت جهادی در جامعه و اصلاح ساختارهای اقتصادی از الزامات بی اثر کردن تحریم ها است.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مکتب سپهبد شهید سلیمانی در گام دوم انقلاب که بر مبنای جوان گرای است، باید توسط جوان انقلابی، بسیجی، جهادی، مومن، مخلص و در خط امام نه یک کلمه جلوتر و نه یک کلمه عقب تر پیاده سازی شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز با اشاره به سالروز ولادیت حضرت زینب(س) و روز پرستار از مسوولان خواست در رفع مشکلات استخدامی پرستاران با توجه به اهمیت و سختی های این حرفه اهتمام داشته باشند.

امام جمعه ارومیه هم در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: استعدادهای بالقوه و طبیعی آذربایجان‌غربی زمینه خوبی براب جذب سرمایه‌گذاری است که مسوولان در این زمینه بیش از پیش باید تلاش کنند.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اظهارکرد: آمریکا و کشورهای ۱+۴ تحریم‌های ظالمانه، یکجانبه و خلاف قانون را علیه ملت ایران لغو کنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: آمریکا و کشورهای ۱+۴ باید در دور دوم مذاکرات هسته ای ضمن لغو تحریم‌ها، پول‌های ملت ایران و روابط بانکی کشور را آزاد کنند.

امام‌جمعه موقت یزد نیز گفت: حقوق بشری که آمریکا حامی آن است فریبی بیش نیست و حربه‌ای است که برای استثمار ملت‌های مظلوم دنیا به کار گرفته می‌شود.

امام جمعه دزفول هم ضمن قدردانی از تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای بیان کرد: تیم مذاکره کننده جانانه از حقوق ملت ایران دفاع کرد و زیر بار زور نرفت.

همچنین نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت:دولت سیزدهم برای غلبه بر مشکلات اقتصادی ، دست کم به یک سال زمان نیاز دارد هرچند در این راستا دولت گام های خوبی در چند ماه اخیر برداشته است.

حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد اظهار داشت: دولت سیزدهم مذاکره را برای مذاکره نمی خواهد ما مذاکره ای را قبول داریم که منجر به رفع و برداشتن تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز بیان کرد: مردان وزارت خارجه کشورمان با قدرت در وین حاضر شده و جمهوری اسلامی در زمینه دیپلماسی قوی و عملگراست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: غربی‌ها در مذاکرات با گروه دیپلماسی ایران بدانند دیگر زمان تهدید، تطمیع و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران گذشته است لذا باید به قرارداد قبلی پایبند باشند و به آن عمل کنند.

امام جمعه دماوند هم با اشاره به ماحصل مذاکرات هسته‌ای ایران و  ۱ + ۴ اعلام کرد: تهدیدها و فشار رسانه های رژیم صهیونیستی، اروپا و آمریکا در عزم ایران خللی وارد نکرد و ایران با دست پر وارد مذاکره شد.

همچنین امام جمعه مشگین شهر گفت: دیپلمات های ایرانی در مذاکرات وین حضوری موفق دارند و آمریکایی ها را در دستیابی به اهدافشان ناکام گذاشته اند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز بیان کرد: مهمترین خواسته نظام و ملت از تیم مذاکره کننده هسته ای حفظ عزت ایرانی و رفع تمامی تحریم های ناعادلانه غرب و استکبار علیه کشورمان است.

امام جمعه موقت شاهرود هم اظهارداشت: مذاکره برای رفع یکجای همه تحریم ها و راستی آزمایی بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد و هرگز توافق موقت دیگری را نخواهیم پذیرفت.

همچنین  امام جمعه قم با اشاره به اهمیت واکسیناسیون سراسری کرونا درکشور گفت: مراجع عظام تقلید به این امر مهم اقدام کردند و درفرمایشات و تذکراتشان این مساله را یک امر دینی ، ملی ، رعایت حقوق مردم و یک هدیه الهی و مبارک می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز با تاکید بر نگاه به درون در حوزه‌های مختلف اقتصادی، یادآور شد: مساله تحریم‌ها در نهایت حدود ۲۰ درصد در اقتصاد کلان کشور تاثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم افزود: پافشاری ایران بر مواضع به حق خود باعث به انزوا کشانده شدن اروپا و عصبانیت آمریکا شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان هم با بیان اینکه مذاکره باید منجر به توافق کامل و حصول مطالبات کشور شود، گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان با جدیت به دنبال رفع تمامی تحریم‌های ظالمانه است.

همچنین امام جمعه بروجرد با بیان اینکه سفر رییس جمهور به استان‌ها منشا خیر و برکت خواهد بود، گفت: باید در راستای راه اندازی واحدهای صنعتی غیرفعال و احیای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل اقدام جدی صورت گیرد.

امام جمعه شیراز نیز، ضمن تقدیر از زحمات جامعه پرستاری به ویژه در ایام شیوع کرونا بیان کرد: جامعه پرستاری ما با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، البته اکثر اقشار با مشکلاتی مواجه‌اند اما پرستاران به شکل ویژه مشکلاتی دارند که وظیفه مدیران است که برای رفع این مشکلات بکوشند و قطعا با تلاش‌های دولت و مدیران حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی این مشکلات رفع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد نیز گفت: احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده و رفع معضل بیکاری ، مطالبه مردم لرستان از هیات دولت است.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ، اصرار آمریکایی ها بر توافق موقت را ناشی از عدم اعتقاد آنها به برجام عنوان کرد./ایرنا

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.