تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

آسانسورهای فاقد گواهینامه استاندارد در ادارات تهدیدی جدی برای جان شهروندان

آسانسورهای فاقد گواهینامه استاندارد در ادارات تهدیدی جدی برای جان شهروندان
نگاه اقتصاد

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام مهناز همتی مدیر کل استاندارد ایلام گفت: استاندارد سازی آسانسور  اجباری است و آسانسور باید به صورت سالیانه مورد بازرسی ادواری قرار گرفته و تأییدیه ایمنی ادواری برای آسانسور منصوبه اخذ گردد.

همتی عنوان کرد: بازرسی از آسانسوری که در گذشته گواهینامه اولیه استاندارد را اخذ کرده باشد، شامل بازرسی ادواری می شود و در صورتی که شرایط و الزامات بازرسی ادواری تامین گردد برای آن آسانسور گواهینامه ادواری صادر می گردد. اعتبار گواهینامه های بازرسی اولیه از تاریخ صدور، یکسال می باشد و بر اساس همین گواهینامه، در این یکسال  آسانسور بیمه می شود و اعتبار بیمه نیز در یک سال اعتبار گواهی قابل پذیرش می باشد. اما پس از آن باید برای آن گواهینامه مجدد ادواری اخذ شود.

وی در ادامه گفت: همچنین در مورد ارگانهای دولتی و مکانهای عمومی بیان داشتند، در راستای تأمین ایمنی همکاران اداری و عموم مردم و حصول اطمینان از عملکرد صحیح آسانسور، تمام مدیریت ها و سازمانها نسبت به ثبت‌نام بازرسی ادواری و اخذ تأییدیه مجدد آسانسورهای منصوبه در ساختمان های اماکن دولتی، بیمارستانی و عمومی، از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.isiri.gov.ir اقدام و فرآیند انجام بازرسی ادواری را تا زمان صدور تأییدیه ایمنی ادواری آسانسور پیگیری نمایند.

مهناز همتی با اشاره به اینکه فرآیند بازرسی ادواری آسانسور از طریق شرکت های بازرسی تأیید صلاحیت شده در زمینه بازرسی آسانسور و تحت نظارت ادارات کل استاندارد استانی می باشند افزود: بازرسی‌های ادواری آسانسور و ممانعت از بهره‌برداری از آسانسورهای فاقد تأییدیه ایمنی مورد انتظار بوده و مسئولیت عدم توجه به موارد فوق‌الذکر مستقیماً متوجه مدیریت های ادارت دولتی و مالکین ساختمان عمومی خواهد بود.

همتی در ادامه با بیان اینکه در پایان آذر دستگاه های متخلف و کم کار در این زمینه طبق مکاتبات دادستان کل کشور، در استان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد عنوان کرد: بازرسی ادواری به قدمت آسانسور مربوط نیست! و این تصور که آسانسورهای قدیمی فقط می بایست بازرسی ادواری شوند، اشتباه است و آسانسورهای قدیمی که تاکنون گواهینامه استاندارد اخذ نکرده اند در صورت درخواست، می بایست ابتدا بازرسی اولیه انجام شود سپس بعد از گذشت یکسال نسبت به بازرسی ادواری اقدام نمایند.

مدیرکل استاندارد در پایان گفت: استاندارد فقط متولی بررسی کیفیت خود آسانسور است و نظارت بر فعالیت شرکت های نصاب و فروشنده آسانسور و قیمت گذاری های آنها در حوزه وظایف اتحادیه‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.