تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

استاندار ایلام: شوراهای اسلامی شهرها در ترسیم افق توسعه استان از متخصصان بهره گیرند

استاندار ایلام: شوراهای اسلامی شهرها در ترسیم افق توسعه استان از متخصصان بهره گیرند
ایلام - استاندار ایلام گفت: اعضاهای شورای اسلامی در ترسیم افق توسعه شهرها و روستاها ضمن رعایت قانون از نظر و پیشنهادات صاحبنظران و متخصصان استفاده کنند.

 

حسن بهرام نیا روز سه شنبه در دیدار با اعضای شورای عالی استان اظهار داشت: شوراها باید از دخالت در امور غیر مرتبط اجتناب و تنها با رعایت قانون در راستای خدمت رسانی به مردم و برای توسعه شهر و روستا تلاش کنند.

وی با تاکید بر ایجاد کمیته پایش عملکرد شوراها در استان افزود: انتظار داریم شوراهای اسلامی شهر و روستا  نقش برنامه ریزی و نظارتی خود را حفظ و در امور غیر مرتبط دخالت نکنند و متناسب با قانون و برنامه های ارائه شده از پتانسیل شهرداران و دهیاران استفاده کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی بدلیل اینکه مسوولیت اجرایی ندارند، مطابق قانون امورات اجرایی را در روستاها به دهیار و در شهرها به شهردار محول می کنند.

بهرام نیا، خواستار استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان در روند تصویب برنامه های توسعه شهرها و روستاها شد و گفت: شوراها باید برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت داشته باشند و با استفاده از نظرات کارشناسی صاحبنظران، افق های توسعه را ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه شوراها در امور جزیی عمرانی دخالت نکنند زیرا اگر وارد جزبیات اجرایی شوند، از اصل موضوع و وظایف خود غافل خواهند شد، تاکید کرد: کمیته ای برای ارزیابی و پایش عملکرد شوراها در استان تشکیل خواهد شد که فعالیت ها و عملکرد شوراهای شهر و روستا و شوراهای فرابخشی را مورد ارزیابی و پایش قرار داده و نتیجه را به مردم گزارش می دهد.

استاندار ایلام یکی از مشکلات شهرداری های استان را نداشتن منابع درآمدی پایدار دانست و یادآور شد: برخی از شهرداری ها با مشکل پرداخت نکردن حقوق کارگران مواجه اند که شوراها باید در این زمینه اقدامات موثری داشته باشند.

بهرام نیا، یکی از رویکردهای شورا را یافتن راه های درآمدزایی پایدار در شهرداری ها عنوان و تاکید کرد: شوراها باید به سمت منابع درآمدی پایدار حرکت کنند زیرا اصل تحول در سایه درآمد شهرداری ها مصداق پیدا می کند./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.