تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۰۷

استاندار ایلام: احتمال وقوع ۳۱ نوع بلایای طبیعی در ایران وجود دارد

استاندار ایلام: احتمال وقوع ۳۱ نوع بلایای طبیعی در ایران وجود دارد
ایلام - استاندار ایلام گفت: ۴۰ نوع بلایای طبیعی شناخته شده در جهان وجود دارد که از این تعداد ۳۱ مورد در کشور ایران به وقوع می پیوندد.

 

حسن بهرام نیا شامگاه سه شنبه در نشست هماهنگی  و آمادگی “مانور صفر لحظه ای” با حضور دبیر و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: کشور ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیاست که این مسئله‌ می طلبد دستگاه های اجرایی بیش از پیش ملاحظات و برنامه ریزی لازم را برای حوادث و بلایای طبیعی اتخاذ کنند و همواره آمادگی کامل داشته باشند.

وی افزود: نشست هماهنگی مانور صفر لحظه ای به منظور سنجش میزان آمادگی دستگاه های عضو ستاد بحران استان در مواقع بحران، حوادث و بالایی طبیعی برگزار می شود.

استاندار ایلام با اعلام رضایت از گزارش های ارائه شده در خصوص آمادگی دستگاه ها در مقابله با بحران، حوادث و بلایای طبیعی، تاکید کرد: هر اندازه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران استان از آمادگی بیشتری در مواقع حوادث طبیعی برخوردار باشند، بطور قطع حوادث و بلایای طبیعی خسارت کمتری را برجای خواهند گذاشت.

بهرام نیا با تاکید بر لزوم آمادگی کامل دستگاه های عضو ستاد بحران استان یادآور شد: همه ما باید با هماهنگی و تعامل بحران را مدیریت کنیم تا بتوانیم در شرایط بلایای طبیعی و حوادث کمترین خسارات را متحمل شویم.

وی با قدردانی از دبیر و اعضای ستاد مدیریت بحران استان به دلیل حضور در نشست مانور صفر لحظه ای اضافه کرد: حضور به موقع اعضای ستاد مدیریت بحران برای اتخاذ تصمیم گیری مطلوب در کمترین زمان می تواند در زمان بحران بسیار تعیین کننده  و از خسارات احتمالی در مواقع حوادث بکاهد.

استاندار ایلام بیان داشت: براساس پیش بینی های هواشناسی استان، بارش باران طی روزهای آینده بصورت پیوسته نیست، بلکه طبق برآوردها بارش بصورت رگباری است و در این شرایط احتمال وقوع سیل وجود دارد که دستگاه ها عضو ستاد بحران استان باید آمادگی لازم را در این راستا داشته باشند.

بهرام نیا با اشاره به گابیون بندی و درختکاری توسط منابع طبیعی، با تاکید بر استمرار این روند در استان گفت: این اقدامات نقش موثری در عدم وقوع سیل و کاهش خسارات  دارد.

تاکید استاندار بر حل مشکل ساکنان حریم سد سیمره

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به مشکلات ساکنان حریم سد سیمره، بر گره گشایی مساله تاکید کرد و گفت: پس از انتصاب به عنوان استاندار ایلام و  پس از ورود به استان بلافاصله با فرماندار، مدیر سد سیمره نشستی برای حل مشکلات ساکنان حریم سد در استانداری برگزار شد.

وی افزود: برای رفع مسائل و مشکلات مردم مناطق ۲ حوزه بالادست و پایین دست سد سیمره طی مکاتبه‌ای با معاون اول رییس جمهوری موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: این مساله برای سال‌ها ادامه پیدا کرده چراکه سال ۹۱ زمانی که در ایلام حضور داشتم در این راستا با متولیان امر چندین جلسه برگزار شد اما کماکان شاهد هستیم که این مشکل حل نشده است./ایرنا

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.