تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

پیشنهاد طرح ماندگاری نام تشمال الهیارخان مولایی در بدره

شهرداری در تدارک پاسداشت نام بزرگان ایل

شهرداری در تدارک پاسداشت نام بزرگان ایل
نگاه اقتصاد

 

در آموزه‌های همه ادیان، آنجا که می‌گوید نیکی‌های همدیگر را از یاد نبرید و نیز بر اساس اندیشه‌های انسان‌های فکور و برتر، آنجا که می‌گوید… مرد نکونام نمیرد هرگز، همچنین به باور اکثر روان‌شناسان، پذیرش و احترام به نیکی‌ها، سلامت روحی و اصالت فرد را نشان می‌دهد، ما را به این  نتیجه می رساند که نباید اجازه داد نام و رفتارهای منحصر به فرد انسان‌هایی که در میان ما همچون ستون‌هایی پایدار و خط‌داری بودند از ذهن‌ها و قبل از آن از قلب‌ها رخت بندند.

از میان این‌گونه انسان‌ها که  شخصیتی مانا در قلب‌ها به جا گذاشته اند،  نام و یاد  مرحوم توشمال الهیار خان مولایی، بزرگ بخش علیشروان و شهرستان بدره مطرح است.

او حتی در دوران والیان، آنجا که اداره قلمرویی از دست آنها خارج بود، خلاء نظم و ترتیب را با و به نام قانون مشخص منطقه پر می‌کرد.

این شخصیت قطعاً فرا منطقه‌ای آوازه وجودش در ضمیر و قلب انسان‌هایی است که به باورهای امثال سعدی جا گرفته و به نظر پاک ناشدنی است. به مثابه پاسداشت و جاودانگی نام این مرد اصالت‌مند و بزرگ، قرار است در قلب خاستگاهش بدره، نقطه‌ای درخور شأن ایشان ثبت شود.

مهندس شیرزاد کریمی رئیس شورای شهر بدره در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: شخصاً ارادتی ویژه به این مرد بزرگ یعنی الهیارخان مولایی دارم و از دیرباز با رفتارهای اجتماعی و تعامل خیراندیشانه‌اش از دور و نزدیک آشنا هستم.

وی اضافه کرد: موضوع نامگذاری نقطه‌ای درخور شأن مرحوم الهیارخان مولایی همانند خیابان، میدان یا… تقاضای قابل احترام، پذیرش و پیگیری است.

کریمی تأکید کرد: این خواسته قطعاً پیگیری خواهد شد.

در همین ارتباط نیز شهردار بدره با استقبال از چنین تقاضایی و طرح چنین موضوعی به خبرنگار ما گفت: تقاضای مکتوب چنین طرحی به کمیته نامگذاری شهرستان بدره ارجاع و پیگیری می‌شود.

امین‌الله محمدرشیدی گفت: برای تحقق چنین طرحی، پیگیری‌های لازم از طریق کمیته مذکور به عمل خواهد آمد.

به جهت تحقق چنین خواسته‌ای، اهالی منطقه از تبار مختلف، پاسداشت مرحوم الهیارخان مولایی بزرگ بخش علیشروان و منطقه، یکی از بهترین و شایسته‌ترین اقدامات بعد از درگذشت ایشان می‌دانند./گزارش: علی صفری

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.