تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

فعال رسانه‌ای:

وزیر پیشنهادی فرهنگ درصورت کسب رای اعتماد، اقتصاد رسانه رامتحول می‌کند

وزیر پیشنهادی فرهنگ درصورت کسب رای اعتماد، اقتصاد رسانه رامتحول می‌کند
کرمانشاه – فعال رسانه‌ای استان کرمانشاه توجه به اقتصاد رسانه را برای ادامه حیات رسانه‌های کشور ضروری دانست و گفت: با توجه به آشنایی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه رسانه و برنامه‌های ارائه شده ایشان به مجلس شورای اسلامی ، شاهد تحول در این بخش خواهیم بود.

 

«وحید نیشابوری» عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از بزرگترین دغدغه های رسانه های کشور در حال حاضر وضعیت بد اقتصاد رسانه است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بالا رفتن هزینه های مختلف حوزه رسانه بویژه هزینه های چاپ ، انتظار می رود که وزیر آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه حمایتی ویژه‌ای در این بخش داشته باشد.

وی ادامه داد : نظر به اینکه سالها رسانه های محلی مورد بی توجهی قرار گرفته لذا لازم است در سیاستگذاری های ایشان در بخش رسانه ها، نگاه ویژه ای به این بخش مغفول مانده از رسانه های کشور یعنی رسانه های محلی صورت گیرد و با افزایش حمایت های مادی و معنوی به ارتقا سطح کیفی این رسانه ها کمک نماید.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه افزود: با توجه به برنامه های اعلام شده وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود شاهد تحولات قابل توجهی در روند مدیریتی و سیاستگذاری در این وزارت‌خانه باشیم.

نیشابوری اظهار داشت: از سویی با توجه به دیدگاه های فرهنگی رئیس جمهور و نگاه مثبتی که در این بخش از سوی ایشان اعلام شده است می تواند راهگشا و حرکتی در جهت ساماندهی حوزه های مختلف این وزارت خانه باشد.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه شناخت ، تجربه و تحصیلات در حوزه فرهنگ منجر به ارائه برنامه‌ای مدون در ۸۳ صفحه‌ شده است افزود : این برنامه‌ها با بررسی شرایط موجود در حوزه‌هایی مختلف فرهنگی ، هنری و رسانه ای ، در جهت ارتقا سطح حوزه فرهنگ کشور ارائه شده که امید می رود با اجرای آن شاهد تحول در حوزه های ذکر شده باشیم.

وی گفت : همچنین از دیر باز یکی از دغدغه های اهالی رسانه حضور فردی از بدنه این حوزه در معاونت مطبوعاتی است لذا انتظار این است که دکتر اسماعیلی با انتخاب فردی رسانه ای که نگاهی فرا جناحی داشته و مورد اعتماد اهالی رسانه باشد به بخشی از خواسته ها و دغدغه ای همیشگی جامعه مطبوعاتی کشور جامه عمل بپوشاند.

نیشابوری در پایان افزود : با نگاهی اجمالی به سوابق و تجریبات و تحصیلات ایشان در حوزه های مختلف فرهنگی و تجربه سالها حضور در مناصب و مصادر مختلف و آشنایی با نقاط قوت و ضعف حوزه فرهنگ و هنر قطعا می توان امیدوار بود که ضمن مدیریت قوی شاهد ارائه برنامه ای مدون در راستای توسعه فرهنگی کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که محمدمهدی اسماعیلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قوه مقننه معرفی شده است.

اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ و از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی است.

عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صدا وسیما، معاون فرهنگی‌ و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان، عضویت در کارگروه تحول فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضاییه و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخشی از سوابق اجرایی اسماعیلی است.

بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی از ۳۰ مردادماه آغاز شده است و هنوز ادامه دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.