تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

امام جمعه ایلام: حماسه ۹ دی تجربه ای درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی است

امام جمعه ایلام: حماسه ۹ دی تجربه ای درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خلق حماسه ۹ دی در سال ۸۸ را تجربه ای درخشان و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در جمع اعضای ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی ایلام اظهار داشت: اتحادی بین دشمنان خارجی و نیروهای وابسته به آنها در داخل کشوردر جریان فتنه سال ۸۸ با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایجاد شد.

وی ادامه داد: اهانت فتنه گران و فریب خوردگان دشمن به مقدسات بویژه به ساحت باعظمت عاشورای حسینی باعث به جوش آمدن خون مردم و حرکت عظیم یوم الله ۹ دی شد که برای همیشه طومار فتنه پیچیده آن سال را در هم پیچید.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه حرکت مردم در دفاع از ولایت و حریم اهل بیت(ع) دشمن را زمین گیر کرد، افزود: صف فتنه گران از دیگران به برکت عاشورای حسینی جدا و با تبیین ، روشنگری و آگاهی بخشی فضای حاکم بر کشور توسط رهبر معظم انقلاب و نیروهای دوستدار نظام ، ملت بزرگ ایران اسلامی از آزمونی مهم و سرنوشت ساز سربلند بیرون آمدند.

کریمی تبار تاکید کرد: باید تلاش کرد ابعاد مختلف حماسه ۹ دی برای نسل امروز جامعه به خوبی تبیین و روشنگری شده و این حادثه تاریخی بعنوان تجربه ای ارزشمند زنده نگه داشته شود.

وی بر ضرورت برگزاری باشکوه آیین های ویژه بزرگداشت یوم الله ۹ دی در استان و صدور پیام های این واقعه تاریخی به جهان تأکید کرد.

امام جمعه ایلام همچنین با اشاره به در پیش بودن دومین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: به شهادت رسیدن این شخصیت کم نظیر درس مهمی برای کسانی است که چشم امید به دشمنان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار اضافه کرد: یاد و نام این شهید والامقام جهان اسلام و پرچمدار جبهه مقاومت باید برای همیشه تاریخ زنده نگه داشته شود.

وی همچنین حضرت فاطمه زهرا (س) را شهید دفاع از ولایت توصیف و بر لزوم درس گرفتن از سیره و منش آن حضرت در برنامه های ایام فاطمیه تأکید کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.