تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

امام جمعه ایلام:

حماسه ۹ دی آتش فتنه را خاموش و فتنه گران را رسوا کرد

حماسه ۹ دی آتش فتنه را خاموش و فتنه گران را رسوا کرد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حضور میلیونی ملت بزرگ ایران در حماسه ۹ دی آتش فتنه را خاموش و فتنه گران را رسوا کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در مراسم گرامیداشت ۹ دی در جمع مردم دهلران با مقایسه مردم کنونی ملت ایران در ولایت مداری و ولایت پذیری با مردم زمان حضرت علی ع که وحی و صحابه را درک کردند، اظهار داشت: در آن زمان خواص طرفدار باطل افکار جامعه را به سمت و سوی خلافت هدایت و حضرت علی بخاطر حفظ اسلام سکوت کرد و بعد که مردم متوجه اشتباه خود شدند، دوباره به درب خانه ولایت آمدند.

وی افزود: زمانیکه متوجه شدند امام علی علیه السلام مسئولیت به شایستگان می دهد، زمینه براندازی حکومت این امام را چیدند و طلحه و زبیر در مقابل علی ایستادند و جنگ برادر کشی راه انداختند و کسانی که جمود فکری داشتند تحمیل اراده کرده و امام را مجبور کردند تن به حکمیت دهد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: درود بر ملت ایران که نه وحی را درک کردند و نه در زمان امام معصوم بودند اما با نائب امام بیعت و شعار دادند ما اهل کوفه نیستیم که علی تنها بماند ، بر بیعت خود ماندند و در اجرای فرمان ولایت فقیه شهدای عزیزی تقدیم و از جان و مال خود گذشتند.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: دشمنان بخوبی می دانستند برابر ملت ایران توان مقابله ندارد لذا توطئه کرده و مردم را به جان هم انداختند و از نظام و دومکراسی سوءاستفاده و در فتنه ۸۸ تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

وی اضافه کرد: فتنه گران وقتی دیدند اگر از مسیر قانونی بروند و شمارش آرا صورت گیرد محکوم هستند لذا از احساسات مردم سوءاستفاده و دشمن با فریب چهره هایی که خود را باخته و بدلیل دنیا طلبی در مقابل نظام ایستادند استفاده کرد و فتنه ۸۸ رقم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اما با درایت رهبری و آگاهی و بصیرت ملت ۹ دی شکل و آتش فتنه خاموش شد و امروز ما این حماسه که نشان  از بصیرت و ولایت مداری مردم در مقابل فتنه گران است را گرامی می داریم تا دشمن آن واقعیت تاریخی و روزهای تلخ حضور منافقین در خیابان ها را دگرگون ننویسد.

کریمی تبار یادآور شد: اگر کسی از یاری رهبرش کوتاه و بخوابد این را بداند که با لگد دشمن بیدار خواهد شد.

وی بصیرت را چراغ راه دانست و افزود: باید در همه حال نگاه ما به ولایت باشد تا فتنه گران نتوانند با مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده مسیر را از ولایت جدا کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران هم در گرامیداشت آیین ۹ دی گفت: نهم دی ماه روز بصیرت و تجدید بیعت با ولایت و آرمان‌های امام ، انقلاب و شهداست.

لطیف صادقی با اشاره به القائات دشمن بر روی جوانان در فضای مجازی مبنی بر اینکه قبل از انقلاب وضعیت بهتر بود، افزود: نسل جوان باید بداند قبل از انقلاب یک استان تحت عنوان بحرین تقدیم اعراب شد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: امروز به برکت اندیشه های بنیانگذار انقلاب و رهبری و اندیشه های بلند سردار سلیمانی بعنوان لیدر نظام در حوزه های امنیتی و دفاعی گستره قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی تا مدیترانه پیش رفته و محور مقاومت باعث افتخار ما در تاریخ شد.

فرماندار ویژه دهلران به نمایان شدن قدرت نظام اشاره و اضافه کرد: ایران اسلامی در اوج قدرت سیاسی آمریکا با حضور ترامپ پهباد آنان را زمین گیر کرد و دشمن جرات پاسخگویی نداشت.

وی گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی برای اولین بار در تاریخ پایگاه های آمریکا در عین الاسد هدف حملات موشکی ایران قرار گرفت و دشمن توان و جرات هیچ عکس العملی را نداشت و تسلیم اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

صادقی بر لزوم تبیین اندیشه های سردار سلیمانی در جامعه و نسل جوان تاکید و افزود: آینده از آن ماست و باید با روحیه جهادی و خدمت صادقانه امید را در دل جامعه زنده و از یاس و ناامیدی پرهیز و با کار و خدمت صادقانه گره از مشکلات مردم و جامعه گشود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.