تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

چاپ ۴۱ هزار جلد کتاب به ارزش ۱۰ میلیارد در سال جاری  +  گزارش تصویری

چاپ ۴۱ هزار جلد کتاب به ارزش ۱۰ میلیارد در سال جاری  +  گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

علی هوشمند؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، در سخنانی به شرح اقدامات انجام گرفته در سال جاری اشاره کرد و گفت: آغاز به کار دبیرخانه زبان و ادبیات کوردی ایلامی، آئین بزرگداشت استاد «خداداد ابراهیمی»، آئین رونمایی و معرفی پنج گنج نظامی به زبان کوردی، بخشی از عملکرد انجام گرفته در سال ۱۴۰۲ می باشد.

ایشان برپایی قرارگاه رسانه ای اربعین در شهرستان مهران را یکی از کارهای ارزشمند عنوان کرد و افزود: پوشش رسانه ای اخبار اربعین حسینی با بیش از ۱۷ روز فعالیت در مهران، حضور بیش از ۱۵۰ خبرنگار در قرارگاه رسانه ای اربعین، تولید بیش از ۷۰۰ اثر محتوایی توسط خبرنگاران در ایام اربعین، در این ایام به شکل ارزشمندی صورت گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام؛ خاطرنشان کرد: با برگزاری جشنواره صنعت چاپ، تجلیل از ۳۵ نفر از کارگران و مدیران نمونه چاپخانه و معرفی ۳ باب از چاپخانه های استان جهت اخذ وام تبصره انجام شد و برای ۱۴ کنسرت موسیقی پاپ و سنتی مجوز صادر شد و این کنسرت‌ها با اجرای ۱۱۲هنرمند و حضور پنج هزار و ۳۰۰مخاطب در استان همراه بود.

هوشمند افزود: اجرای عمومی ۱۰گروه نمایشی، ۱۵۰ سانس نمایش صحنه‌ای با سه هزار مخاطب در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه اضافه کرد: در حوزه نشر، امسال در مجموع ۴۱هزار جلد کتاب به ارزش ۱۰میلیارد ریال در قالب ۳۰۰عنوان چاپ شده و از این تعداد ۲۵عنوان کتاب با موضوع کودک و نوجوان بوده که همگی بین مدارس، مساجد، کانون‌های مساجد، انجمن‌های ادبی، پیرایشگاه‌ها، مطبوعات و کتابخانه شخصی توزیع شده است.

علی هوشمند؛ با بیان این‌ که ۴۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی با موضوع قرآن و عترت در سال جاری برگزار شده، افزود: ۱۲۰ دانش آموز در ۲ هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران مشغول تحصیل هستند که این افراد در رشته‌های نمایش، نقاشی، موسیقی و سینما تحصیل که امسال ۱۰نفر آن‌ها در کنکور سراسری در رشته‌های نمایش و موسیقی در مراکز آموزش عالی کشور پذیرفته شدند.

وی در ادامه به فعالیت های اصحاب مطبوعات اشاره کرد و گفت: ۱۴۱ رسانه در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۲مورد چاپی، ۶۸مورد برخط و ۴۱مورد نیز غیربرخط بوده و امسال نیز ۶۲مجوز سرپرستی روزنامه سراسری در استان صادر شده است.

هوشمند در پایان افزود: اکنون ۱۵۰سرپرستی روزنامه سراسری در استان فعالیت دارد و نیز هفت مجوز، شامل هفته نامه، فصل نامه و پایگاه خبری در سال ۱۴۰۲ صادر شدند.

در ادامه این مراسم و طی آیینی از برترین‌های جشنواره افق روشن ویژه رسانه‌های استان ایلام تجلیل شد.

برگزیدگان جشنواره افق روشن در بخش تولید محتوا با موضوع انتخابات رتبه اول به جناب آقای رمضان نوری برای اثر شور رای اولی‌های ایلام برای تعیین سرنوشت، رتبه دوم به سرکار خانم فرشته محمد قاسمی برای اثر با عدم مشارکت در انتخابات تغییر حاصل نمی‌شود و رتبه سوم به خانم مریم چراغیان برای اثر رای من رای به اخلاق تعلق گرفت و در بخش تولید محتوا با موضوع خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عملکرد دولت مردمی رتبه اول به سرکار خانم سیده زهرا موسوی برای اثر ایلام چهره دگرگون شده از محرومیت تا گام‌های بزرگ برای توسعه رتبه دوم جناب آقای طالب قلیچی برای اثر روزی خاص برای بیماران خاص و خداحافظی ایلامی‌ها با پارکینگ شهرداری کرمانشاه و رتبه سوم به جناب آقای امین دانیالی برای اثر تونل کبیرکوه دریچه امید از دل کوه سرسخت کبیرکوه تعلق گرفت.

در بخش تولید محتوا با موضوع مقاومت فلسطین و غزه هیچ اثری حائز رتبه اول شناخته نشد، رتبه دوم به جناب آقای سید حرمت الله موسوی مقدم برای اثر جنایت در غزه و حمایت در آمریکا و رتبه سوم به سرکار خانم مریم بالوی فیلی برای اثر داغ شقایق‌های تنها تعلق گرفت.

در بخش تیتر نیز از میان کل آثار رتبه اول به سرکار خانم آزاده خرم برای تیتر من هستم، رتبه دوم برای سرکار خانم مریم بالوی فیلی برای تیتر یک انتخاب تا قله و رتبه سوم به جناب آقای رحمان جابری برای تیتر تب و تاب انتخابات در لحظه‌های ناب تعلق گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.