تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد

یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد
تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار کالا از این استان صادر شد.

 

غلامعلی راستی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به اینکه پیش‌بینی صادرات استان در سال جاری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است، افزود: محصولات پتروشیمی، کشاورزی و صنایع غذایی، معدنی و صنعتی عمده‌ترین محصولات صادراتی استان و کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، گرجستان، بلغارستان و امارات نیز کشورهای اصلی هدف صادرات استان هستند.

وی همچنین از صدور ۱۷۳۱ فقره کارت بازرگانی در استان در سال جاری خبر داد و گفت: ۳۷۰ صادرکننده در استان فعالیت می‌کنند که ۶ نفر از آنان در سال جاری به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شده‌اند و آذربایجان شرقی نیز از نظر صادرات در رتبه ۶ کشور قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم از سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری اسلامی ایران به این استان خبر داد.

محمد کلامی اظهار داشت: این سفر فرصت مغتنمی برای انتقال مسائل و مشکلات حوزه تولید و صادرات به دولت و جذب اعتبارات مناسب در این حوزه است.

وی با تأکید بر اینکه آذربایجان شرقی در دیپلماسی اقتصادی کاملاً فعال خواهد بود، افزود: برای ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه برنامه های بسیار مدون و تعریف شده ای داریم.

کلامی شناسایی بازارهای هدف را یکی از مولفه‌های مهم برنامه صادراتی استان برشمرد که اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در این زمینه نقش بسزایی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات حوزه صادرات مربوط به استان و برخی در سطح ملی است، گفت: در سطح استانی به هیچ عنوان نباید مانع و مشکلی برای صادرکنندگان ایجاد شود و در این راستا باید فرایندها و کاهش زمان ارائه خدمات به صادرکنندگان از سوی دستگاه‌های مسئول به درستی احصا شود.

کلامی خاطرنشان کرد: با کسانی که در آذربایجان شرقی برای صادرات مشکل ایجاد می‌کنند باید برخورد شود.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان، گفت: شرایط آذربایجان شرقی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید سهل‌تر از استان‌های دیگر باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.